Du som bokar resor inom Sverige kan göra det snabbt via Lingmerths självbokningssystem. Det gäller framför allt enklare resor som till exempel tåg, flyg, hyrbil eller hotell inom Sverige. Självbokningen är ett komplement till den personliga servicen som just nu har hög belastning.
Läs alltid Göteborgs Stads resepolicy eller din lokala anvisning för bokning av resor. Där står riktlinjerna som du behöver ta hänsyn till när du bokar resor.
Så bokar du med självbokningstjänsten
För att boka en resa behöver du skapa en profil med inloggningsuppgifter. Du som behöver hjälp att skapa en profil kan ofta få det internt från den eller de som ansvarar för era bokningar. Annars kan du kontakta Lingmerths support. Kontaktuppgifter hittar du längst ner i artikeln. Självbokningstjänsten hittar du här. Det finns en guide för självbokning i Proceedo.
Viktigt! Om du tidigare har bokat samma resa via mejl eller formulär så kommer den resan också att bokas. Då behöver du avboka den första bokningen. Det gör du genom att svara på det mejl du fick med bokningens ärendenummer.
Hög belastning skapar längre svarstider
Lingmerths har just nu en hög belastning vilket innebär längre svarstider. Den största anledningen är att pandemin har drabbat branschen hårt och det tar tid att återfå full bemanning. Inköp och upphandling håller en aktiv dialog med Lingmerths som arbetar för fullt med rekrytering.
Det har anställts flera nya reserådgivare för att möta behoven men under ytterligare en period kan svarstiderna dröja. Situationen förväntas bli bättre efter sommaren. Bokningar sorteras efter avresedatum och du som har en bokning i närtid är därför prioriterad för service.
Kontakta Lingmerths support för självbokning
Mejl: online@lingmerths.se
Telefon: 010-122 68 97