Inget avtal på kaffe- och vattenautomater

Från 1 januari 2017 saknar Göteborgs Stad ramavtal för kaffe- och vattenautomater. Upphandlingen är överprövad i Kammarrätten.
Nuvarande ramavtal med Jobmeal Göteborg AB löper t.o.m. 2016-12-31. De underavtal som tecknats med Jobmeal Göteborg AB löper sin avtalstid ut i enlighet med villkoren i ramavtalet/underavtalet.
Överprövningens process
2018-04-30: Förvaltningsrätten avslår ansökan.
2017-07-03: Efter tilldelning är upphandlingen åter under överprövning
2017-04-25: Kammarrätten beslutar att delområde Kaffeautomater ska rättas och att delområde Vattenautomater återvisas till förvaltningsrätten för ny prövning.
2016-10-24: Kammarrätten meddelar prövningstillstånd.
2016-09-26 Leverantören har överklagat förvaltningsrättens dom och kammarrätten har meddelat interimistiskt beslut.
2016-09-16: Förvaltningsrätten avslår ansökan om överprövning.
2016-06-13: En leverantör har ansökt om överprövning.
Vad ska jag göra om jag behöver kaffe- och vattenautomater?
Köp/hyra av nya kaffe/vattenautomater ska genomföras i enlighet med Lagen om offentlig upphandling och Göteborgs Stads upphandlings- och inköpspolicy.