Nya ramavtal för miljökonsulter – ledning och styrning
Från 1 juni 2018 finns det nya ramavtal för tekniska konsulter, miljökonsulter – ledning och styrning.
Vad ingår i ramavtalen?
Området omfattar konsulttjänster avseende övergripande verksamhetsfrågor kring ledning och styrning inom hållbarhetsområdet miljö med det angränsande området socialt ansvarstagande.
Så här beställer du
Kompetensstyrd fördelningsnyckel
För beställningar under 300 000 SEK ska kompetensstyrd fördelningsnyckel användas. Detta innebär att beställning görs från den konsult med specifik/rätt kompetens och erfarenhet inom det tjänsteområde som krävs för att utföra aktuellt uppdrag vid önskat leveransdatum. Vid beställning ska du kontrollera vilken konsult som kan erbjuda kompetens (person) med rätt erfarenhet för specifikt uppdrag vid önskat leveransdatum. Beställning görs hos den konsult som bäst uppfyller förutsättningarna. Kompetens- och erfarenhetskrav kommer att kontrolleras av beställaren vid avrop. Detta görs exempelvis genom CV, referenser eller annan relevant dokumentation.
I det fall du bedömer att flera konsulter kan tillgodose behovet lika bra, avgör avtalspriset val av konsult. Beställning ska alltså göras från den konsult som kan erbjuda efterfrågad kompetens inom tjänsteområdet med det sammanlagda lägsta priset. För det fall konsult inte kan erbjuda dessa kompetenser vid tillfället ska beställning ske från den konsult med näst lägst pris och så vidare.
Flera konsulter kan vid samma tidpunkt komma att tillfrågas för utförande av uppdrag om beställaren har ansett att dessa kan tillgodose behovet lika bra. Den konsult med lägst avtalspris och som svarar
inom i uppdragsförfrågan angivet tidsintervall tilldelas uppdraget.
Förnyad konkurrensutsättning (FKU)
I de fall beställaren har behov av en specialistkompetens inom området som inte har efterfrågats/definierats i upphandlingsdokumentet/ramavtalet så ska avrop ske genom FKU även då beloppsgränsen är inom gränsen för kompetensstyrd fördelningsnyckel.
För beställningar över 300 000 SEK gäller förnyad konkurrensutsättning. Vid förnyad konkurrensutsättning ska du ta hänsyn till ett eller flera av följande utvärderingskriterier, kopplade till föremålet för kontraktet: pris, leverans- eller genomförandetid, miljöegenskaper, driftkostnader, kostnadseffektivitet, erfarenhet, kompetens, kapacitet, social hänsyn, kvalitet, estetiska, funktionella och tekniska egenskaper, service och tekniskt stöd.
Vid förnyad konkurrensutsättning ska uppdrag att specificeras. Krav avseende exempelvis erfarenhet, kompetens samt försäkringar. Krav avseende exempelvis kapacitet och ekonomisk omsättning kan ställas när det specifika uppdraget så kräver.
För beställningar överstigande 1.000.000 SEK har du rätt att välja mellan beställning genom förnyad konkurrensutsättning eller genom att annonsera en ny upphandling.
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Göteborgsregionens kommunalförbund och ISGR AB
Antagna leverantörer
- COWI AB
- Ecoplan In Medio AB
- EFFORT Consulting AB
- Enact Sustainable Strategies Group ESS AB
- Goodpoint AB
- IVL Svenska Miljöinstitutet AB
- Material Economics Sverige AB
- Midroc Project Management AB
- Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB
- Projektgaranti AB
- Ramböll Sverige AB
- RSM & Co AB
- SWECO Environment AB
- Trendie
- Trossa AB
- Tyréns AB
- White arkitekter AB
- WSP Sverige AB
Vill du veta mer?
I Winst hittar du mer information om ramavtalet och leverantörer samt prislista. Sök på tekniska konsulter. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta din lokala systemadministratör eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Besök Winst via www.proceedo.net (Endast Internet Explorer)
Har du inget eget användarkonto?
Användarnamn: avtal@uhb.goteborg.se
Lösenord: winst