Till dig som gör livsmedelsbeställningar i Winst

I och med införandet av de nya förskole- och grundskolförvaltningarna har alla befintliga leveransadresser från SDF (stadsdelsförvaltningarna) kopierats till de nya förvaltningarna. Detta innebär att de tidigare GLN numren (det unika 13-siffriga numret som är kopplat till leveransadressen) finns kvar på respektive SDF och används vid beställningar som rör SDF.
Martin&Servera
Enheter som idag har kundnummer och som fortsättningsvis skall tillhöra SDF (måltidsorganisationen, kök) berörs inte. Du kan beställa som tidigare.
Enheter som idag har kundnummer som nu tillhör förskole- och grundskoleförvaltningen har fått tilldelade sig en ny leveransadress, inklusive nytt GLN, i Winst. Ska du fortsätta beställa på Martin & Servera behöver ansvarig person i din verksamhet kontakta dem för ändring av GLN på befintligt kundnummer.
Enheter som inte har kundnummer hos Martin & Servera och vill beställa måste ha kundnummer. Registrera ett nytt kundnummer hos Martin & Servera https://www.martinservera.se/bli-kund/offentlig-kund och följ instruktionerna.
Vid frågor kan du kontakta Martin & Serveras EDI-support på telefon: 035-146680 eller 035-183046.
Livsmedelsavtalen
Många produkter finns på flera avtal. Beroende på vilket behov ni har ska du välja någon av nedan upphandlade leverantörer:
Grossist – Martin&Servera
Avtalet vänder sig i första hand till enheter som beställer regelbundet (en eller flera leveranser per månad) och för värden över 1000:- per leverans.
I Winst finns ett Tummen Upp sortiment och ett övrigt sortiment.
Leveransavgift:
0-1000:- = 200:-
1001-2000:- = 150:-
Observera att kundnummer behöver registreras enligt ovan innan första order läggs.
Konsumentförpackningar – Citybutikerna i Göteborg
Avtalet vänder sig till enheter som beställer sällan eller oregelbundet och som är i behov av livsmedel i konsumentförpackningar.
I Winst finns ett ”tummen-upp” sortiment och ett övrigt sortiment (från och med det nya avtalet 1 augusti). Det övriga sortimentet kommer att utökas efterhand som behov finns.
Det nya avtalet kommer att innehålla ett fritextformulär där du kan beställa artiklar som inte finns i katalogen. Dessa kommer sedan att läggas upp efterhand.
Målet är att sortimentet över tid kommer att anpassas till de mindre enheternas behov.
Leveransavgift:
0-150:- = 50:-
Matbröd och kaffebröd – Tjörnbagarn och Gråbobagaren
Tänk på att kontakta leverantören per telefon om ni har önskemål om speciell leveranstid.
Vid speciella högtider till exempel Lucia och semledagen är belastningen på leverantörerna särskilt hög, tänk på detta när ni planerar er beställning.
Leveransavgift:
0-500:- = 50:-
Färskt bröd och kaffebröd finns också på avtalet Livsmedel konsumentförpackningar.
Färsk frukt, grönsaker, rotfrukter och potatis – Aroma frukt o grönt
Leveransavgift:
0-500:- = 50:-
Frukt och grönt finns också på avtalet Livsmedel konsumentförpackningar och Livsmedel grossist.
Kontakt
Vid frågor angående avtalen kan ni kontakta kundservice på Inköp- och Upphandling.
Telefon: 031-3663700
Epost: kundservice@ink.goteborg.se
Vid frågor angående till exempel leveransadresser, GLN och beställningar kan ni kontakta er inköpssamordnare.
Förskoleförvaltningen
Linn Kristiansen
Telefon: 031-3661584
Epost: linn.kristiansen@forskola.goteborg.se
Grundskoleförvaltningen
Elma Zukic
Telefon: 031-3668012
Epost: elma.zukic@grundskola.goteborg.se