Från 1 oktober 2018 har vi nya ramavtal för daglig verksamhet. Ramavtalen gäller fram till 31 december 2018 och kan förlängas med tre månader i taget. Anledningen till den korta avtalsperioden är att kommunfullmäktige beslutat att införa valfrihetssystem för daglig verksamhet enligt LSS. Valfrihetssystemet startar 1 april 2019 och den enskilde kan börja välja daglig verksamhet från 1 februari. Läs mer om valfrihet i daglig verksamhet.
Vad ingår i ramavtalet?
Daglig verksamhet för personer i yrkesverksam ålder som saknar förvärvsarbete och inte utbildar sig. Personerna ingår i personkrets 1 och 2 enligt 9 § 10 LSS och har ett myndighetsbeslut om daglig verksamhet. Verksamheten ska kunna anpassas till den enskildes individuella behov och tillförsäkra goda levnadsvillkor. Den enskilde ska erbjudas stimulans, utveckling, meningsfullhet och gemenskap efter önskemål.
Antagna leverantörer
- Föreningen Grunden Media
- Activlink AB
- Ågrenska AB
- Karriär-Kraft Kompassen
- Move & Walk Sverige AB
- TSM Daglig Verksamhet AB
- Dagligverksamhet Kärnhuset ekonomisk förening
- Sensus studieförbund Distrikt Västra Sverige
- Stiftelsen Bräcke Diakoni
- Föreningen betaniahemmet
- Forum Skill
- Kooperativet Beateberg
- Frösunda Omsorg AB
Vem beställer från ramavtalen?
Göteborgs Stads verksamheter.
Så beställer du
Val av leverantör styrs av den enskildes behov av insatser.
Vill du veta mer?
I Winst hittar du mer information om ramavtal, beställarinstruktion, antagna leverantörer och prislista. Sök på Daglig verksamhet från 1 oktober 2018. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta din lokala systemadministratör eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Besök Winst på www.proceedo.net (Endast Internet Explorer)
Har du inget eget användarkonto
Användarnamn: avtal@uhb.goteborg.se
Lösenord: winst