Följande avtalsområden blir avtalslösa 1 januari 2020.
- PC inklusive tjänster
- Kommunikationsutrustning
Planera dina inköp
Sedan tidigare, då vi bedömde att risken för avtalslöshet varit stor, har vi via avtalsnyheter uppmanat beställare att utnyttja möjligheten att göra avrop på nuvarande ramavtal. Detta genom förnyad konkurrensutsättning och träffa avropsavtal som sträcker sig som längst 6 månader efter att ramavtalstiden upphör, det vill säga som längst till och med 30 juni 2020.
Möjligheten till avrop på ramavtal finns fram till 2019-12-31 då ramavtalen slutar gälla. Därefter kommer vi ha en period av avtalslöshet fram till det att nya ramavtal är på plats, tidigast 31 mars 2020. Köp under perioden av avtalslöshet ska genomföras i enlighet med upphandlingslagstiftningen och Göteborgs Stads upphandlings- och inköpspolicy.
Har du frågor?
Kontakta inköp och upphandling på 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtal och andra leverantörer. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo (version 9)
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo