Från 1 mars 2020 finns det ett nytt ramavtal för produkter för källsortering.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar produkter för källsortering för inomhusmiljö såsom:
- Källsorteringsmöbler
- Källsorteringsvagnar
- Källsorteringsbehållare
- Övriga källsorteringsprodukter
Anslag (större dekaler) för avfallsfraktioner finns kostnadsfritt och tillgängliga för utskrift på ramavtalet i Proceedo.
Vad ingår inte i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar inte sopsäckar och större avfallskärl på hjul.
Sopsäckar beställs på ramavtalet för kemtekniska produkter.
Större avfallskärl på hjul beställs på ramavtalet för avfallstjänster.
Göteborgs Stad Kretslopp och Vatten tillhandahåller matavfallspåsar, matavfallskorgar och matavfallstrådställningar kostnadsfritt, viss matavfallssorteringsutrustning finns även till självkostnadspris. För verksamheter utanför Göteborgs Stad som har behov av dessa produkter kan de köpas från leverantörens övriga sortiment.
Antagna leverantörer
Leverantör för ramavtalet är PWS Nordic AB.
Vem beställer från avtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Kungälvs kommun
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Kortfattad beställarinstruktion
Beställning görs från den leverantör som har tecknat ramavtal.
Politiska mål
Göteborg Stads handlingsplan för miljön 2018-2020 innehåller bland annat åtgärder som berör avfall och avfallshantering. Här anges att alla förvaltningar och bolag ska genomföra åtgärder för att minska sitt avfall med minst 30 procent till 2030 jämfört med 2010. Som ett led i arbetet ska samtliga förvaltningar och bolag sortera ut allt matavfall, alla förpackningar och tidningar, allt farligt avfall och övrigt avfall som kan materialåtervinnas.
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantörerna. Sök på avtalskategori produkter för källsortering. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo (version 9)
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo