Från 12 oktober finns nya avtal inom avtalskategorin färger, lacker, lim, tapeter samt tillbehör.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet avser tapet- och färghandelsvaror, ett heltäckande sortiment av inom- och utomhusfärg, tapet, lacker, lim, spackel och tillbehör som tapetverktyg, maskeringstejp, penslar m.m.
Vem beställer från ramavtalet?
Avtalsanvändare inom Göteborgs Stad. Övriga avtalsanvändare:
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Lilla Edets kommun
- Mölndals kommun
- Partille kommun
Verksamheter som ingår i Framtidenkoncernen och är belägna geografiskt inom stadsdelen Angered kommer inte att beställa från ramavtalet. Dessa verksamheter kommer att genomföra en egen upphandling inom området. För det fall den upphandlingen blir resultatlös kommer aktuella verksamheter att ansluta som beställare till detta ramavtal.
Om verksamhet som bedrivs hos avtalsanvändare genom omorganisation överförs till annan juridisk person och behovet av tjänster som omfattas av ramavtal övertas helt eller delvis av den andra juridiska personen äger även denne rätt att använda ramavtalet.
Upphandlingen är indelad i 6 geografiska områden
Beställning görs hos den upphandlade leverantör som har närmsta avståndet till butik.
- Centrum
- Hisingen
- Mölndal
- Nordost (ej Flugger)
- Partille
- Sydväst
Antagna leverantörer
- Flugger Sweden AB (ej Nordost)
- Färg & Tapetspecialisten Jonas Adolfsson AB
- Målericentralen i Partille AB
Så beställer du
Komboavtal med dynamisk rangordning.
För beställningar till och med 100 000 SEK gäller dynamisk rangordning där avrop sker från den butik som har närmaste resväg från avroparens/lägenhetsinnehavarens närmaste hållplats till aktuell butiks närmaste hållplats. Skulle utfallet mellan två konkurrerande butiker bli lika väljer man den butiken som har lägst utvärderingspris.
För beställningar som överstiger 100 000 SEK ska samtliga leverantörer inbjudas att på nytt lämna anbud för att se vilken leverantör som bäst motsvarar behovet vid det aktuella tillfället (förnyad konkurrensutsättning). Vid förnyad konkurrensutsättning ska ett eller flera av nedanstående utvärderingskriterier användas: pris, kvalitet, märke, geografisk närhet, miljö.
För avrop över 1 000 000 kr görs ny upphandling.
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalen och leverantören. Sök på avtalskategori färger, lacker, lim, tapeter samt tillbehör. Kundservice på Inköp och upphandling når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.