Nya ramavtal för data hårdvara – klient som tjänst inklusive tjänster
Från 19 februari 2021 finns nya ramavtal för ramavtal inom data hårdvara. Det nya ramavtalet gäller det delområde klient som tjänst inklusive tjänster, IK20118, som varit avtalslös under en längre period. Detta ramavtal berör främst Intraservice och stadens bolag. Enskilda beställare i förvaltningarna ska beställa datorer via Serviceportalen.
Vad ingår i ramavtalet?
Klient som tjänst (PC, skärmar, tangentbord, dockningsstationer med tillbehör och Chromebooks).
Vad skiljer sig från tidigare ramavtal?
I detta ramavtal ingår inte servrar, som istället ingår i upphandlingen datacenter som fortfarande är överprövad.
Antagna leverantörer
- Fox Education AB
- Visolit Svenska mAB
- Bmore IT AB
Beställarinstruktion
Beställningssättet är dynamisk rangordning och förnyad konkurrensutsättning.
Dynamisk rangordning
För beställningar under 100 000 kronor ska beställning ska göras hos den leverantör som har lägst totalkostnad för aktuellt köp.
Förnyad konkurrensutsättning
För beställningar som överstiger 100 000 kronor kr ska samtliga leverantörer inbjudas att på nytt lämna anbud för att se vilken leverantör som bäst motsvarar behovet vid det aktuella tillfället (förnyad konkurrensutsättning).
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Lilla Edets kommun
- Stenungsunds kommun inkl. kommunala bolag.
- Mölndals Stad inkl. Mölndalsbostäder AB, 556015-2885; Mölndala AB, 556773-5997; Mölndals Parkerings AB 556163-7322; Gunnebo Slott och Trädgårdar AB 556602-0862; Mölndal Energi AB, 556488-8518
- Partille kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inkl. bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB.
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och kontaktuppgiften till leverantören. Sök på avtalskategori data hårdvara. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo (version 9)
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo
Information om de andra områdena inom data hårdvara hittar du här.