
Från 1 februari 2017 finns det nya ramavtal inom juridiska databastjänster. Det är första gången som Göteborgs Stad gemensamt har upphandlat ramavtal inom området. Ramavtalens syfte är att tillhandahålla tjänster för att tillgodose beställarens grundbehov av juridisk information.
Ramavtalens omfattning
Ramavtalet omfattar webbaserade juridiska databastjänster samt juridisk nyhetstjänst för att, inom ramen för verksamheterna, ge de anställda lättillgänglig och sammanhållen relevant juridisk information.
Det kan till exempel gälla juridisk information inom arbetsrätt och arbetsmiljö, associationsrätt, entreprenadrätt, fastighetsrätt, finansrätt, IT-rätt, immaterialrätt, kommunalrätt, konkurrensrätt, lagar inom skolområdet inklusive skolskjuts, miljörätt inklusive livsmedel, offentlig rätt, skadeståndsrätt, socialrätt inklusive äldre och handikappomsorg och upphandlingsrätt.
Beställarinstruktion ”annan fördelningsnyckel”
Ramavtal har tecknats med flera leverantörer. I dessa avtal tillämpas inte rangordning. De databaser som idag finns tillgängliga på marknaden erbjuder inte exakt samma innehåll och behovet inom beställande verksamheter skiljer sig åt. Eftersom databaserna i flera fall kompletterar varandra har vissa yrkesgrupper/verksamheter behov av tjänster från mer än en leverantör.
Vid beställning väljer beställaren den leverantör vars tjänster bäst svarar mot Beställarens behov. Utifrån Leverantörernas beskrivningar av sina tjänster kan en beställare avgöra vilken eller vilka leverantörer som har en tjänst som svarar mot det enskilda behovet. Beställaren har möjlighet att prova på tjänsten kostnadsfritt i 14 dagar innan beställning. Om flera leverantörers tjänster bedöms likvärdiga gäller lägsta pris.
Tillgänglighet till information
Göteborgs Stad strävar efter att bli en stad för alla, så väl för medborgare som medarbetare, i detta ryms bland annat begreppet tillgänglighet. Tillgänglighet handlar inte bara om den fysiska tillgängligheten utan även om tillgängligheten till information. Av denna anledning har Upphandlingsbolaget frågat leverantörerna om de arbetar med att tillgänglighetsanpassa tjänsten för personer med synnedsättningar och andra funktionsnedsättningar, och i så fall och vilka plattformar/program som används för detta.
Antagna leverantörer
- Bisnode Sverige AB, 5564363421
- Infosoc Rättsdata AB, 5564682788
- JP Infonet AB, 5565890521
- Karnov Group Sweden AB, 5561928614
- Notisum AB, 5565162467
- Wolters Kluwer Sverige AB, 5562266097
Vem beställare från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Kyrkogårdsförvaltning
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Kungsbacka kommun
- Orust kommun
- Tjörns kommun, samt Tjörns Bostads AB, Tjörns Måltids AB och Tjörns hamnar AB
Avtalsanvändare finns på olika organisatoriska nivåer, inom olika verksamheter med olika behov, t.ex. jurister, chefer och handläggande personal.
Vill du veta mer?
I Winst hittar du mer information om ramavtal, leverantör och sortiment. Här gör du din beställning. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta din lokala systemadministratör eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Besök Winst via www.proceedo.net (Endast Internet Explorer)
Har du inget eget användarkonto?
Användarnamn: avtal@uhb.goteborg.se
Lösenord: winst