Nytt ramavtal inom avfallstjänster
Från 1 april 2017 finns det nya ramavtal inom avfallstjänster avseende verksamhetsavfall och fastighetsnära insamling.
Avtalsområden
Verksamhetsavfall
Avtalsområdet verksamhetsavfall avser hämtning av producentmaterial och farligt avfall från kommunens verksamheter.
Fastighetsnära insamling (nytt område)
Fastighetsnära insamling (FNI) är ett nytt avtalsområde inom avtalskategorin Avfallstjänster. FNI avser fastighetsnära insamling av producentmaterial och el-avfallshämtning från kommunens bostäder och samtliga fastigheter förvaltade av Göteborgs stads bostadsbolag inom Framtidenkoncernen.
I avtalen ryms också att förse beställarna med kärl för abonnemangstjänster och för bud. Leverantören ska också kunna tillhandahålla följande tjänster utöver ovan angivna, om beställaren så önskar:
- Kärltvätt
- Miljöservice & skiftning
- Utbildning
- Kemistsorteringsfunktion.
Antagna leverantörer
- Allfrakt AB
- Renova Miljö AB
- Stena Recycling AB
Beställarinstruktion
För tjänster under 200.000 kr gäller dynamisk rangordning, vilket innebär att du beställer från den leverantör som har lägst pris för det behov du har. För att hjälpa dig som beställare att välja rätt leverantör kan du använda en mall som du hittar i Winst. När du fyller i ditt behov av tjänster i mallen räknas det automatiskt fram vilken leverantör som har lägst pris för din beställning, se bilaga ”Prisbilaga – jämför leverantör”.
För tjänster över 200.000 kr gäller förnyad konkurrensutsättning.
Vid förnyad konkurrensutsättning finns möjlighet att ställa krav på social hänsyn. Detta görs alltid i samråd med Inköp och upphandling som hjälper dig att formulera krav på ett korrekt sätt.
Detta avtal är ett komplement till de avfallstjänster som upphandlas av Kretsloppsnämnden och som beskrivs i ”Föreskrifter för avfallshantering i Göteborg”. Avfallstjänster som omfattas av det så kallade kommunala monopolet ingår ej.
Vem beställer från ramavtalen?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Kyrkogårdsförvaltning
- Räddningstjänster Storgöteborg.
Vill du veta mer?
I Winst hittar du mer information om ramavtal, leverantör och sortiment. Här gör du din beställning. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta din lokala systemadministratör eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Besök Winst via www.proceedo.net (Endast Internet Explorer)
Har du inget eget användarkonto?
Användarnamn: avtal@uhb.goteborg.se
Lösenord: winst