Från och med den 1 juni 2017 finns det ett nya ramavtal gällande mediaförmedling som inkluderar mediaförmedlingstjänster inom alla mediakanaler, både traditionella medier som printannonsering, utomhusreklam, radioreklam, TV- reklam och direktreklam såväl som alla digitala och sociala medier.
Följande tjänster ingår:
- Enklare Annonsproduktion inklusive korrektur enligt beställarens grafiska profil
- Bokning
- Annonskontroll
- Kvalitetssäkring
- Administration
- Kampanjplanering
- Förhandling
- Rådgivning inom taktiska och strategiska tjänster såsom bl. a. mediarådgivning och mediastrategi
- Effektmätning/uppföljning av kampanjer – direkt eller indirekt.
Mediaförmedlingstjänster ska kunna utföras på lokal, regional, nationell och europeisk nivå.
Leverantörerna på avtalet är:
- Brightmedia Agency AB
- PHD Sweden AB
- Vizeum Sverige AB
- OMD
För tjänster under 200 000 kr så gäller rangordning vilket innebär att man beställer från den leverantör som står angiven som 1a. Kan den leverantören inte ta uppdraget går man vidare till nummer två i rangordningen och så vidare.
För tjänster över 200 000 kr så gäller förnyad konkurrensutsättning.