Nytt ramavtal för Entreprenadrätt, IT-rätt och Immaterialrätt
Från den 26 juni 2017 finns det nya ramavtal för Entreprenadrätt , IT-rätt och Immaterialrätt, efter avtalslöshet sedan 1 november 2016.
Sedan tidigare finns ramavtal inom Associationsrätt, Speciell Fastighetsrätt, Finans- och Skatterätt, Miljörätt, Process- och Skiljemannarätt och Fullservice Affärsjuridik.
Vad ingår i ramavtalet?
Avtalskategorin omfattar juridiska tjänster uppdelat på specifika rättsområden med krav på kompetens och erfarenhet inom respektive avtalsområde.
Avtalsområde Entreprenadrätt
Avtalsområdet omfattar förhandling, avtalsskrivning, avtalsgranskning, avtalsuppföljning och tvistelösning i entreprenadrättsliga frågor.
Samtliga avtalsområden omfattar såväl inom- som utomobligatoriska skadeståndsärenden inom området samt tvistelösning och processföring.
Avtalsområde IT-rätt och Immaterialrätt
Avtalsområdet omfattar IT-avtal, sociala medier, information och informationsrättigheter, IT-säkerhet, PUL samt ärenden rörande olika immateriella rättigheter.
Samtliga avtalsområden omfattar såväl inom- som utomobligatoriska skadeståndsärenden inom området samt tvistelösning och processföring.
Juridiska tjänster kan exempelvis bestå av
– Rådgivning
– Processföring, tvistelösning, förhandling
– Upprättande av avtal
– Rättsutredningar
Vem beställer från ramavtalet?
Avtalsanvändare:
- Göteborgs Stad
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem
- Härryda kommun, samt Härryda Energi AB och Härryda Elhandel AB
- Kungsbacka kommun
- Kungälvs kommun inklusive Kungälvsbostäder
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun, samt Tjörns Bostads AB, Tjörns Måltids AB och Tjörns hamnar AB
- Öckerö kommun inklusive kommunala bolag
Avtalslöshet
Följande avtalsområden är fortfarande i överprövningsprocess: Allmän fastighetsrätt, Offentlig rätt samt Upphandlingsrätt och konkurrensrätt.
Inköp och Upphandling får inte teckna avtal inom dessa avtalsområden under tiden som domstolen handlägger målen, vilket innebär avtalslöshet. Köp under perioden av avtalslöshet ska genomföras i enlighet med Lagen om offentlig upphandling och Göteborgs Stads upphandlings- och inköpspolicy.
Avtalsområde Skoljuridik och Socialrätt har upphandlats separat och nya avtal planeras till 10 juli.
Vill du veta mer?
I Winst hittar du mer information om ramavtal, leverantör och sortiment. Här gör du din beställning. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta din lokala systemadministratör eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.