Vår grossistleverantör Martin & Servera vill framföra till stadens beställare att många order fastnar i Winst eftersom leveransadress eller leveransdag är fel vid beställning.
Vad blir fel i systemen?
Leveransadressen med tillhörande GLN-nummer inte är upplagda som kund i deras system eller att man som beställare väljer fel leveransdag.
GLN-nummer är ett 13-siffrigt nummer som kopplar samman leveransadress med Martin & Serveras ordersystem.
Hur gör jag rätt?
Innan första beställning görs till en leveransadress behöver beställaren kontakta kundansvarig på Martin & Servera för att lägga upp sig som kund hos dem. Beställaren behöver då kunna uppge sitt GLN-nummer. GLN-nummer till leveransadress hittar ni i Winst genom att klicka på: Inställningar – Favoriter – Adresser och söker fram er adress.
Vid uppläggning av nytt kundnummer hos Martin & Servera får ni då även reda på vilken veckodag ni kommer få som leveransdag. Tänk på att alltid välja denna veckodag vid beställning för att inte order ska nekas.
Kontakta Martin & Servera
Kontaktuppgifter till kundansvarig hos Martin & Servera:
Ulla-Britt Isaksson
ulla-britt.isaksson@martinservera.se
Ni hittar mer information om detta som bilaga till Martin & Serveras avtal i Winst.
Vill du veta mer?
I Winst hittar du alltid aktuell information om ramavtal, beställarinstruktion och leverantörer. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta din lokala systemadministratör eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Besök Winst via www.proceedo.net (Endast Internet Explorer)
Har du inget eget användarkonto?
Användarnamn: avtal@uhb.goteborg.se
Lösenord: wins