Nya ramavtal för inhyrning av socialsekreterare och biståndshandläggare
Från 12 februari 2018 finns det nya ramavtal för inhyrning av socialsekreterare och biståndshandläggare. Ramavtalet finns till för att täcka temporära personalbehov inom socialtjänstområdet.
Antagna leverantörer
- Rent a Doctor and Nurse in Scandinavia AB
- Vårdlänken bemanning och rekrytering Sverige AB
- Framtiden i Sverige AB
- KRONAN KONSULT AB
- Medkomp Vårdbemanning Aktiebolag
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stads tio stadsdelsförvaltningar och Social resursförvaltning.
- Kungälvs kommun
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad
- Orust kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun
- Öckerö kommun
Så beställer du inhyrning av personal
Beställning på ramavtalen sker genom en dynamisk rangordning. Fast timersättning per timme för socialsekreterare och biståndshandläggare är lika för samtliga leverantörer.
Förfrågan skickas till samtliga leverantörer och den som får uppdraget är den som:
- inkommer med svar inom utsatt tid
- har kapacitet och kompetens att utföra efterfrågad tjänst
- har högst rangordning.
Avtal saknas för övriga delområden
Följande delområden från avtalsområdet Inhyrning av personal är fortfarande i överprövningsprocess: Förskola, Grundskola & skolbarnomsorg och Gymnasieskola.
Inköp och Upphandling får inte teckna avtal inom dessa delområden under tiden som domstolen handlägger målen. Köp under perioden av avtalslöshet ska göras i enlighet med Lagen om offentlig upphandling och Göteborgs Stads upphandlings- och inköpspolicy.
Vill du veta mer?
I Winst hittar du mer information om ramavtalet och leverantörer. Sök på inhyrning av personal – socialtjänst. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta din lokala systemadministratör eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Besök Winst via www.proceedo.net (Endast Internet Explorer)
Har du inget eget användarkonto?
Användarnamn: avtal@uhb.goteborg.se
Lösenord: winst