Från 1 september finns det ett nytt ramavtal för förvaringsskåp i stål. Ramavtal har tecknats med Profsafe AB.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet för förvaringsskåp i stål omfattar tunnplåtskåp och klassificerade skåp för brand- och stöldskydd.
Exempel på tunnplåtsskåp
Elevskåp, flerfacksskåp, förvaringsskåp, hängmappsskåp, kemikalieskåp, klädskåp, nyckelskåp, medicinskåp och IT-verktygsskåp. Även andra typer av skåp kan förekomma och omfattas då av denna kategorin. Se mer information i ramavtalet punkt 2.3.
Exempel på klassificerade skåp
Dokumentskåp, säkerhetsskåp, vertikalskåp och värdeskåp. Behovet består främst i skåp och system för förvaring av dokument etcetera. Även andra typer av förvaring i klassificerade säkerhetsskåp kan förekomma och omfattas då av denna kategori. Se mer information i ramavtalet punkt 2.4.1.
Förändring från föregående ramavtal
Tidigare upphandling var uppdelad i två delområden, tunnplåtskåp och klassificerade skåp. I den nya upphandlingen har de två delområdena slagits samman, vilket resulterade i att avtalskategorin nu enbart har en leverantör istället för två.
Vem beställer på ramavtalet?
- Avtalsanvändare inom Göteborgs Stad
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Kungsbacka kommun
- Kungälvs kommun
- Lilla Edets kommun
- Orust kommun
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag.
- Tjörns kommun, samt Tjörns Bostads AB, Tjörns Måltids AB och Tjörns hamnar AB
- Öckerö kommun inklusive kommunala bolag
Så beställer du
Beställning görs från den leverantör som har tecknat ramavtal via formulär i Winst. Leverantör ska kontaktas för offert innan beställning. Inom kort kommer det vara möjligt att hitta leverantörens upphandlade sortiment som varor i Winst.
Vill du veta mer?
I Winst hittar du mer information om ramavtalet, beställarinstruktion, antagna leverantörer och prislista. Sök på Förvaringsskåp i stål från 1 september 2018. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta intraservice på 031-368 68 00 eller support.intraservice@intraservice.goteborg.se. Inköp och upphandlings kundservice om ramavtal och beställning når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Besök Winst via www.proceedo.net (Endast Internet Explorer)
Har du inget eget användarkonto?
Användarnamn: avtal@uhb.goteborg.se
Lösenord: winst