Från 1 juni 2018 finns det ett nytt ramavtal för kaffeautomater. Ramavtal har tecknats med Jobmeal Göteborg AB. En nyhet i det upphandlade sortimentet är att det nu finns tre olika modeller av kaffeautomater för malda respektive hela bönor.
Vad ingår i ramavtalet?
- Hyra av kaffeautomater som producerar varma drycker såsom kaffe, choklad och hett vatten.
- Tillhörande hyres- och serviceavtal på 12, 24 eller 36 månader.
- Leverans av tillhörande produkter såsom kaffe, te och choklad.
Observera att tillhörande produkter såsom kaffe och te endast avser produkter anpassade till kaffeautomater. Inköp och upphandling har andra centrala ramavtal för livsmedel och förbrukningsmaterial. Anledningen till att kaffeautomatens tillhörande produkter levereras från kaffeautomat-leverantören är bland annat att kaffeautomat-leverantören ska erbjuda en helhetslösning där samordning sparar på miljön samt utesluter risken för problem i det fall exempelvis kaffe från annan leverantör skulle orsaka driftsstörning i kaffeautomaten.
Välj mellan att hyra eller köpa
Istället för att hyra kaffeautomaten via Leverantören äger Göteborgs Stads Beställare rätt att leasa kaffeautomaten via Göteborgs Stads Leasing AB (GSL). I förekommande fall köper GSL aktuell kaffeautomat av Leverantören, leasar denna till beställaren, och beställaren tecknar separat serviceavtal med leverantören enligt ramavtalets villkor.
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Härryda kommun, samt Härryda Energi AB och Härryda Elhandel AB
- Kungsbacka kommun
- Kungälvs kommun
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Partille kommun
- Tjörns kommun, samt Tjörns Bostads AB, Tjörns Måltids AB och Tjörns hamnar AB
- Öckerö kommun inklusive kommunala bolag
Så beställer du
Beställning görs i Winst från leverantören Jobmeal. Sök på avtalskategori Kaffe- och vattenautomater samt avtalsområde Kaffeautomater.
Vid beställning ska ett hyres- och serviceavtal på 12, 24 eller 36 månader tecknas som avropsavtal mellan beställaren och leverantören genom att bilaga ”Mall Avropsavtal” samt ”Mall Avropsspecifikation” fylls i med aktuella uppgifter och undertecknas av båda parter. Bilagorna hittar du i Winst.
Förändringar från föregående ramavtal
- Tre olika modeller av kaffeautomater för malda respektive hela bönor anpassat till verksamheternas behov finns upphandlat. Anpassat till kaffeautomaterna finns även tillhörande ekologiskt och etiskt kaffe, ekologiskt och/eller etiskt te, ekologisk choklad, ekologisk mjölk samt socker att beställa.
- Hyres- och serviceavtal med tre olika val av löptid på 36, 24 eller 12 månader tecknas som avropsavtal i samband med hyra av kaffeautomaten.
- Tillhörande produkter beställs från kaffeautomat-leverantören. Kraven på tillhörande produkter i ramavtalet för kaffeautomater harmoniserar med kraven i ramavtalet för livsmedel varugrupp kaffe och te. Detta innebär bland annat att ekologiskt och etiskt producerat kaffe, ekologiska och/eller etiska tepåsar, ekologiskt och/eller etiskt chokladpulver med mera finns att beställa till kaffeautomaterna.
- Krav har ställts på alla steg i tjänstens utförande avseende bland annat behovsanalys inför beställning, beställning, leverans och installation, servicepaket samt återtagande av vattenautomaten och därtill inställelsetider för leverans och utförande av tjänst samt vitespåföljder i det fall leverantören avviker från avtalade villkor.
Krav på anställning utifrån modellen social hänsyn
Social hänsyn har tillämpats i upphandlingen där leverantören ett år efter avtalsstart tillhandahålla tjänst för en person för allmän visstidsanställning (AVA) i högst 720 dagar eller den maximala tid som centrala kollektivavtal stadgar, tjänsten ska vara en heltidstjänst.
Läs mer om Göteborgs Stads modell för social hänsyn på socialhansyn.se
Vill du veta mer?
I Winst hittar du mer information om ramavtal, leverantör och sortiment. Här gör du din beställning. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta din lokala systemadministratör eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Besök Winst via www.proceedo.net (endast Internet Explorer)
Har du inget eget användarkonto?
Användarnamn: avtal@uhb.goteborg.se Lösenord: winst