Från 12 juni 2018 finns det nya ramavtal för tryckeritjänster. Sedan 1 oktober 2017 har vi varit avtalslösa inom området på grund av en överprövningsprocess. Så snart avtalen är undertecknade av båda parter kommer de finnas beställningsbara i Winst.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar bland annat tryck och leverans av foldrar, broschyrer, tidskrifter, turistinformation m.m. Tryckerierna har modern utrustning som klarar av varierande format och upplagor. Repro och sida enklare originalarbete kan utföras.
Nyheter från föregående ramavtal
Nytt för denna avtalsperiod är beställningsförfarandet som görs med rangordning om beställningsvolymen är mindre än 250 000 per år — se beställarinstruktion nedan. I upphandlingen har det även ställts krav på att leverantörerna ska uppfylla samtliga obligatoriska krav enligt Svanens kriteriedokument ”041 Tryckerier, trycksaker, kuvert och andra förädlade pappersprodukter” version 5 eller senare.
Beställarinstruktion
Beställare med en beställningsvolym inom avtalsområdet som understiger 250.000 SEK per kalenderår beställer varor/tjänster genom rangordning. Beställare med en beställningsvolym inom avtalsområdet som överstiger 250.000 SEK per kalenderår beställer varor/tjänster genom förnyad konkurrensutsättning.
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Kyrkogårdsförvaltning
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Öckerö kommun inklusive kommunala bolag
Antagna leverantörer
- Lenanders Grafiska AB
- BrandFactory AB (f.d. Ineko AB)
- Elanders Sverige AB
- Stibo Graphic A/S
- Exakta Print AB
Vill du veta mer?
I Winst hittar du mer information om ramavtalet och leverantörer. Sök på tryckeritjänster. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Besök Winst via www.proceedo.net (Endast Internet Explorer)
Har du inget eget användarkonto?
Användarnamn: avtal@uhb.goteborg.se
Lösenord: winst