Nytt ramavtal för värdetransporter och tillhörande tjänster
Från den 21 december 2018 finns nytt ramavtal inom värdetransporter och tillhörande tjänster. Ramavtal har tecknats med Nokas Värdehantering AB.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar värdetransport och tillhörande tjänster såsom:
- Hämtning av värde
- Transport av värde till uppräkningscentral
- Uppräkning av värde och insättning på konto
- Leverans av växel
Hämtning av värde kan beställas för:
- Hämtning av värde efter schemalagd transport
- Hämtning av värde efter avrop
- Hämtning av värde inom mindre tidsfönster
- Hämtning av värde akut
Se Winst för samtliga villkor för respektive tjänst och kategori.
Angränsande ramavtal avseende värdeförvaring
Inköp och upphandling har ett angränsande ramavtal; Förvaringsskåp i stål, varför värdeförvaring (möjlighet till hyra och/eller köp av värdeskåp/deponiskåp) inte omfattas av ramavtalet för värdetransporter och tillhörande tjänster.
Använd Nokas kostnadsfria webbportal
Beställare bör om möjligt fasa ut den analoga användningen av insättningsblanketter och istället använda leverantörens kostnadsfria webbportal där beställaren ges tillgång till registrering av värde för hämtning samt beställning av växel och emballage. Via webbportalen kan beställare spåra pågående uppdrag genom bland annat:
- Datum för när värdet ankommit till uppräkningscentral
- Datum för när värdet uppräknats på uppräkningscentral
- Datum för när värdet satts in på ett av beställaren anvisat konto
Vem kan beställa från ramavtalet?
- Göteborgs Stads verksamheter, med undantag för Liseberg AB och Göteborgs Stads Parkering AB.
- Räddningstjänsten Storgöteborg
Så beställer du
Beställning görs från Nokas Värdehantering AB.
För befintliga beställare, som har kundnummer hos Nokas, kommer tjänsten löpa vidare men med uppdaterade villkor och priser enligt det nya ramavtalet. Samtliga beställare ombeds dock att läsa igenom det nya ramavtalet i Proceedo och härefter kontakta leverantörens kundtjänst för att överenskomma
om eventuella korrigeringar och uppdatering av kontaktuppgifter.
Nya beställare, som inte har kundnummer hos Nokas, måste genomgå en riskanalys, ha tillgång till ett godkänt överlämningsrum samt erhålla instruktion/rutin och säkerhetsföreskrifter innan uppdrag kan genomföras för aktuell beställare. Boka en tid för riskanalys genom att kontakta leverantörens kundtjänst.
Vill du veta mer?
I Winst hittar du mer information om ramavtalet och leverantörerna. Sök på avtalskategori Värdetransporter och tillhörande tjänster. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Besök Winst via www.proceedo.net (Endast Internet Explorer)
Har du inget eget användarkonto?
Användarnamn: avtal@uhb.goteborg.se
Lösenord: winst