Nytt ramavtal för grundutrustning personlyftar och madrasser

Från 1 januari finns det nytt ramavtal för grundutrustning personlyftar och madrasser.
Vad ingår i ramavtalet?
I ramavtalet ingår köp och hyra av grundutrustning, golvlyftar/taklyftar och madrasser/antidecubitusmadrasser för biståndsbedömt särskilt boende, daglig verksamhet/dagverksamhet, förskolor och skolor.
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun
- Kungälvs kommun
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Mölndal Stad
- Orust kommun
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun samt Tjörns Bostads AB, Tjörns Måltids AB och Tjörns hamnar AB
Antagna leverantörer
- Etac Sverige AB – lyftar
- Care of Sweden- madrasser
Förändringar från föregående ramavtal
Ny modell och självreglerande madrass har upphandlats för patienter som löper medelhög risk att utveckla trycksår samt vid uppkomna trycksår upp till kategori 3.
Kortfattad beställarinstruktion
Beställning görs från den leverantör som har avtal. Vid beställning av taklyft kontaktas leverantören för projektering och kostnadsförslag.
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantörerna från aktuellt datum. Sök på avtalskategori Grundutrustning lyftar och madrasser. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo (version 9)
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo