Nytt ramavtal för storköksrelaterade tjänster såsom service och underhåll
Från 1 januari 2020 finns det nytt ramavtal för storköksrelaterade tjänster såsom service och underhåll.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar reparations, service- och underhållsarbeten samt ominstallation av storköksutrustning efter att garantitiden har gått ut. Följande produktområden omfattas:
Kategori 1:
- Kök och stekutrustning såsom spisar, kokeri, kokgrytor, stekbord, stekhällar och värmeri mm.
- Ugnar
- Värmevagnar och värmeboxar
- Beredningsmaskiner
- Diskutrustning såsom diskmaskiner och grovdiskmaskiner
Kategori 2:
- Nedkylning såsom nedkylningsskåp och snabbnedkylningsskåp mm.
- Kyl- och frysförvaring såsom kylskåp, frysskåp och svalskåp mm.
- Kylmöbler
Antagna leverantörer
- Expertkyl AB
- NR Kyl AB
- S Holmgrens Väst AB
- Svensk Storköksservice AB
Vem kan beställa från ramavtalet?
Avtalsanvändare inom Göteborgs stad. Övriga avtalsanvändare:
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun
- Kungälv
- Lerum, Bostadsbolaget AVAB
- Lilla Edets kommun
- Partille
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inkl. bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB.
Så beställer du
För beställningar under 500 000 kr gäller dynamisk rangordning och då ska beställning ska göras hos den leverantör som har lägst totalkostnad för aktuellt köp. För beställningar som överstiger 500 000 kr ska samtliga leverantörer inbjudas att på nytt lämna anbud för att se vilken leverantör som bäst motsvarar behovet vid det aktuella tillfället (förnyad konkurrensutsättning). För beställningar som överstiger 1 000 000 kr görs ny upphandling.
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantörerna. Sök på avtalskategori storköksrelaterade tjänster såsom service och underhåll. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo (version 9)
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo