Menigo har leveransproblem till följd av Coronaviruset
Menigos leveranssituation på vissa produktkategorier som levereras från Kina påverkas av Coronaviruset. Till följd av virusets spridning har myndigheterna i Kina satt in olika åtgärder för att reducera smittspridningen. En åtgärd är att vissa fabriker har stängt ner, vilket påverkar leveranser in till Menigo.
Detta rör import inom varugrupperna termosar, kok-stekkärl, skärbrädor, porslin. Även produkter såsom stekpannor, kastruller, bestick och porslin och Rishusk påverkas. Ersättningsvaror kan komma att ta slut.
Hur påverkar det dig som kund?
- De artiklar som påverkas och riskerar leveransproblem är framförallt inom kategorierna Restaurangutrustning och Non-food/förbrukning, från olika varumärken.
- Då Coronaviruset går under force majeure kommer vi inte kunna ersätta avtalsartiklar till samma pris.
Menigo arbetar just nu med att tillgodose kundernas behov på produkterna och ser löpande över situationen kring leverans och tillgänglighet. Vid frågor kontakta Menigo via chatt på www.menigo.se eller direkt in till kundservice@menigo.se.