Förändringar i Martin & Serveras sortiment med anledning av coronaviruset
På kort tid har restaurangbranschen och besöksnäringen i Sverige drabbats mycket hårt. Martin & Servera behöver därför korrigera delar av sortimentet för att upprätthålla en så hög servicegrad som möjligt och begränsa att kassera artiklar då vår försäljning har halverats på kort tid. Detta i kombination med försvårade inleveranser från leverantörer i Sverige och övriga delar av världen. För att lyckas med detta behöver Martin & Servera göra några förändringar, där justerade stopptider är en och ett tillfälligt minskat sortiment är en annan.
Förändringar i sortimentet med anledning av coronaviruset
Under tiden situationen med coronaviruset pågår kommer Martin & Servera tillfälligt att smalna av och anpassa sortimentet. För att motverka svinn och restningar vill de inte ligga på alldeles för stora lager med bland annat färskvaror. Det betyder att det inte kommer finnas möjlighet att ersätta med en likvärdig artikel till samma pris. Saknas en anbudsartikel finner du i de flesta fall en liknande artikel till bra pris på kampanj. Alla kampanjartiklar hittar du enklast på vår webb under https://www.martinservera.se/kampanj/kampanjpriser.
Martin & Servera försöker hela tiden säkerställa tillgång på de produkter kunderna behöver i sin verksamhet. Det råder dock stor osäkerhet på unik produktnivå om vilka volymer som finns tillgängliga löpande. Därför försöker Martin & Servera med detta kampanjsortiment se till att det ändå finns volymer av liknande produkter.
För de kunder som beställer via EDI kommer det läggas in liknande artiklar på avtalet för beställning. Detta för att synliggöra kampanjartiklarna eftersom EDI-system inte hanterar kampanjer.
Hjälp oss att minska svinn
På webben har Martin & Servera även en utförsäljningslista där kunder kan beställa produkter till rabatterat pris och samtidigt minska svinnet. Tänk på att artiklarna eventuellt har kortare bäst före-datum än vanligt.
Rådande situation kan också innebära att vi inte kan garantera överenskomna hållbarhetskrav på produktnivå.
Längre svarstider på grund av korttidsarbete
Martin & Servera behöver en snabb anpassning till den situation som uppstått och för att samtidigt flexibelt anpassa verksamheten för framtiden används nu möjligheten med korttidsarbete som presenterades i regeringens åtgärdspaket. Vi kommer med start nästa vecka införa korttidsarbete för merparten av våra anställda inom Martin & Servera Restauranghandel.
Korttidsarbetet för vår säljorganisation kan leda till längre svarstider när ni ringer. Martin & Servera arbetar för att du som kund ändå skall få all hjälp du behöver i din verksamhet. Så långt det är möjligt lägg din order via e-handel och på www.martinservera.se, som uppdateras löpande. Där kan du läsa om hur Martin & Servera hanterar situationen i verksamheten, våra säkerhetsrutiner och hur det arbetas för att trygga dina leveranser. Du hittar även leveransinformation som uppdateras dagligen.
Håll en tät dialog med oss
Då läget just nu förändras väldigt snabbt är det extra viktigt att du som är kund hos oss har en löpande dialog med din KAM eller din säljare. Eftersom Martin & Servera hela tiden säkerställer att ha en god varuförsörjning, så att du kan få det du behöver till din verksamhet, behöver Martin & Servera veta om du tillfälligt stänger en enhet. Vid uppstart av en tillfälligt stängd enhet är det också viktigt att Martin & Servera har en dialog för att säkra varuförsörjningen till er. Martin & Servera behöver veta detta för att kunna kommunicera på bästa sätt med de leverantörer som de samarbetar med, som i sin tur har lager. Detta är särskilt viktigt när det gäller färskvaror.
Skapa inlogg på webb för utförsäljningslistan
Fyll i formulär så kommer inloggning skickas till den registrerade adressen, viktigt att kundnummer fylls i.