Nytt ramavtal för återbruk av möbler inom kontor och offentliga miljöer
![](https://avtalsnyheter.goteborg.se/wp-content/uploads/2020/05/Copy-of-vh-scandi-4.jpg)
Bli en möbelhjälte! Från 1 maj 2020 finns nytt ramavtal för återbruk av möbler inom kontor och offentliga miljöer. Som beställare kan du enkelt renovera befintliga möbler, köpa begagnade möbler och även få hjälp av projektledare och inredningsarkitekter gällande återbruksprojekt.
Vad ingår i avtalet?
- DelomrÃ¥de A – Begagnade möbler och möbelrenovering inom kontor och offentliga miljöer (IK20157-01 – IK20157-06)
Avser begagnade möbler inom kontor och offentliga miljöer och kan inkludera renoveringstjänster i samband med möbelköpet.
- DelomrÃ¥de B – Projektledare och inredningsarkitekt för Ã¥terbruksprojekt inom kontor och offentliga miljöer (IK20158-01 – IK20158-15)
Avser projektledare eller inredningsarkitekt. En projektledare kan stötta med bland annat inventering av möbler, tillfällig lagring av möbler, samordning, avyttring och behovsanalys. En inredningsarkitekt stöttar vid inredning och är en person med yrkestitel ”Arkitekt SIR/MSA” eller som uppfyller kraven för att erhÃ¥lla yrkestitel ”Arkitekt SIR/MSA”.
- DelomrÃ¥de C – Möbelrenovering (IK20159-01 – IK20159-10)
Avser renoveringstjänster för möbler och inredning inom kontor och offentliga miljöer, skola och förskola.
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Begravningssamfällighet
Foto: reCreate Design Company - Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning VÃ¥rd AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun inkl. bolag, Härryda energi AB – HEAB och Härryda energi elhandel AB HEEAB, Landvetter Södra Utveckling AB
- Kungälv
- Lerum och Lerums Energi
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad
- Orust kommun
- Partille
- Stenungssunds kommun
- Öckerö kommun inkl. bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Antagna leverantörer
DelomrÃ¥de A – Begagnade möbler och möbelrenovering inom kontor och offentliga miljöer
- Eurobib AB
- Input Interiör
- Göteborg AB
- Kinnarps AB
- Recycling Partner RP i Göteborg AB
- Rekomo Göteborg AB
- Soeco Kontorsmöbler AB
DelomrÃ¥de B – Projektledare och inredningsarkitekt för Ã¥terbruksprojekt inom kontor och offentliga miljöer
- CaseStudio AB
- GoToWork AB
- i deoconcept AB
- Independent Interior Sweden AB
- Input Interiör Göteborg AB
- Kanozi Arkitekter AB
- Kjellgren Kaminsky Architecture Aktiebolag
- KUB arkitekter AB
- Liljewall Arkitekter Aktiebolag
- LINK Arkitektur AB
- Nyréns Arkitektkontor Aktiebolag
- Tengbomgruppen AB
- Tyréns AB White arkitekter Aktiebolag
- Yoozd AB
DelomrÃ¥de C– Möbelrenovering
- C&D Snickeri AB
- Gärsnäs AB
- Input Interiör Göteborg AB
- Johan Danielsson
- Kinnarps AB
- OFFECCT AB
- Recycling Partner RP i Göteborg AB
- Rekomo Göteborg AB
- Sajkla AB
- Soeco Kontorsmöbler AB
Så beställer du
Beställning frÃ¥n ramavtalen ska göras genom en förnyad konkurrensutsättning (FKU) vilket innebär att samtliga leverantörer tillfrÃ¥gas inför varje beställning. I bilagan ”Avtalssammanfattning” i Proceedo finns mer information om de krav och kriterier som kan användas vid en beställning samt hur du ska gÃ¥ tillväga.
Vi söker nya möbelhjältar!
Har ni tankar på att genomföra en beställning från något av ramavtalets olika områden? Eftersom ramavtalet är helt nytt söker Inköp och upphandling efter beställare som förvaltningen kan få följa genom processen, från behovsanalys till leverans. Detta för att säkerställa beställningsrutinerna och få fram goda exempel för kommande lansering.
Som testpilot av det nya ramavtalet erbjuds verksamheten:
- Inspiration och information
Foto: reCreate Design Company
Inspirationsföreläsning för medarbetare med möjlighet att ställa frågor och lyfta eventuella tankar. Även övergripande information om det nya ramavtalet
- Extra inköpsstöd från avtalsansvariga på Inköp- och upphandling.
En mer detaljerad genomgång av ramavtalet med nyckelpersoner (det vill säga de som kommer att vara involverade i beställningen) i den aktuella verksamheten.
- Uppföljning och utvärdering samt analys och sammanställning.
Det innebär bland annat attitydundersökning, nöjdhetsgrad av utfallet och utvärdering av stödet från Inköp och upphandling och Cirkulära Göteborg under testperioden.
Syftet med ovanstående erbjudande är att göra det enkelt att använda ramavtalet och skapa positiva hållbarhetseffekter. Kontakta kim.lundqvist@ink.goteborg.se för mer information.
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantörerna. Sök på avtalskategori återbruk av möbler inom kontor och offentliga miljöer. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo (version 9)
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo