Från 1 september 2020 finns det nya ramavtal för litteratur och media.
Vad ingår i ramavtalet?
Områdena är förändrade från föregående ramavtal:
Tryckta böcker med biblioteksutrusning
- Området omfattar leveranser av biblioteksutrustad skön-, fack- och bygglitteratur, inklusive exempelvis årsböcker, notböcker, kombinerade medier som tillexempel tryckt bok och cd, tryckt bok och webb.
Ljudböcker med biblioteksutrustning
- Området omfattar leveranser av biblioteksutrustad skön- och facklitteratur inklusive exempelvis språkkurser.
Film, musik och elektroniska spel både med och utan biblioteksutrustning
- Omfattar alla format som finns tillgängliga på marknaden för film, musik och elektroniska spel. Leveranser ska kunna ske med och utan biblioteksutrustning.
Tryckta böcker och ljudböcker utan biblioteksutrustning
- Området omfattar leveranser av outrustad skön-, fack- och bygglitteratur, inklusive exempelvis årsböcker, notböcker, kombinerade medier som tex. trycktbok och cd, trycktbok och webb.
Vem beställer från ramavtalet?
Beställare inom Göteborgs stad. Övriga avtalsanvändare:
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Ale kommun
- Härryda kommun inkl. Landvetter Södra Utveckling AB
- Kungsbacka kommun
- Kungälvs kommun
- Lerum kommun
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad
- Orust kommun
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inkl. bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB.
Antagna leverantörer
Tryckta böcker med biblioteksutrustning
- Adlibris Aktiebolag
- Bokus AB
- BTJ Sverige AB
Ljudböcker med biblioteksutrustning
- Adlibris aktiebolag
- Bokus AB
- BTJ Sverige AB
Film, musik och elektroniska spel båda med och utan biblioteksutrustning
- FörlagEtt AB
- BTJ Sverige AB
Tryckta böcker och ljudböcker utan biblioteksutrustning
- Adlibris Aktiebolag
- Bokus AB
- BTJ Sverige AB
Så beställer du
Beställning görs från den leverantör som har plats ett (1) i rangordningen. Avböjer eller underlåter leverantören att bekräfta beställningen med en orderbekräftelse har beställaren rätt att beställa från nästa leverantör i rangordningen, dvs. leverantören som har plats två (2) i rangordningen o.s.v.
För produkter som inte ingår i leverantörens ordinarie sortiment gäller följande:
Beställaren ska titta i webbshopen hos den leverantör som rangordnats 1:a. Om beställaren ej finner varan där går beställaren vidare till den leverantör som rangordnats 2:a och tittar i dennes webbshop. Finns inte produkten där heller, går beställaren tillbaka till första leverantören i rangordningen och ber om att eftersöka produkten. Om den första leverantören inte kan ta fram produkten eller inte kan leverera den inom 5 arbetsdagar så vänder sig beställaren till den andra leverantören i rangordningen och ber denne eftersöka produkten.
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalen och leverantörerna. Sök på avtalskategori litteratur och media. Kundservice på Inköp och upphandling når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo (version 9)
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo