Från 1 januari 2021 finns det nytt ramavtal inom skadedjursbekämpning.
Vad ingår i avtalet
- Sanering och bekämpning i samtliga byggnader, lokaler, och utrymmen tillhörande de upphandlande enheternas verksamheter. Bekämpning och sanering avser samtliga insekter samt råttor och möss som vållar skada, obehag, sanitär olägenhet eller smittspridning samt sanering utomhus direkt invid byggnadernas omedelbara närhet.
- Sanering och reparation vid sent upptäckta dödsfall – vilket innebär sanering mot avvikande lukt, bakterier, virus, skadeinsekter samt desinficering och återställande av byggnad som dödsfallet förorsakat.
- Försäkring mot husbock, hästmyra och andra träskadeinsekter där sanering och reparation ingår.
- Garantiåtagande av bekämpning och sanering av vägglöss i bostäder.
- Utplacering och omhändertagande av betesstationer, både invändigt och utomhus.
Vem beställer från avtalet
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun
- Kungsbacka kommun
- Kungälvs kommun
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad samt Mölndal Energi AB och MölnDala Fastighets AB
- Orust kommun
- Partille kommun samt Partillebo AB
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen Öckerö kommun inkl. bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Antagen leverantör
- Anticimex
Så beställer du
Beställning görs från den leverantör som har tecknat ramavtal.
I tillämpliga fall ska uppdrag definieras i avropsavtal. Avrop på detta ramavtal ska ske inom ramavtalets avtalstid. Avropsavtalets avtalstid är inte beroende av ramavtalets avtalsperiod, utan regleras i avropsavtalet men får maximalt löpa i 12 månader efter att ramavtalet löpt ut.
Automatiska förlängningar av avropsavtal accepteras inte.
Vid påbörjade uppdrag skall detta fullföljas och avslutas, även om ramavtalstiden löpt ut.
Vid uppdragets slut återtar leverantören befintliga fällor utan kostnad för beställaren.
Leverantören ska på begäran översända en orderbekräftelse som återger uppdragets innehåll.
Leverantören ska ha rutiner för kundansvarig personal för alla löpande kontakter med beställaren vad avser beställningar, leveranser, reklamationer m.m.
Vill du veta mer
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalen och leverantören. Sök på avtalskategori skadedjursbekämpning. Kundservice på Inköp och upphandling når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.