Från 1 mars 2021 finns det ett nytt ramavtal för kontors- och skolmateriel. Leverantör för det nya ramavtalet är Staples Sweden AB.
Vad ingår i avtalet?
Ramavtalet omfattar förbrukningsvaror för kontor och skolverksamhet. I kontorsmateriel ingår diverse förbrukningsmaterial som papper, pennor, almanackor och även material till presentation, arkivering och stämplar.
I skolmateriel räknas material som används vid traditionell skolundervisning, såsom skriv-, glos-, räkne-, anteckningshäften med mera.
Till dessa produkter upphandlas även tjänsten skåpservice.
Hållbarhet
På det här avtalet så hittar du oftast ett miljömärkt alternativ för de vanligaste produkterna så som kopieringspapper, kollegie- och anteckningsblock, pennor och batterier. Du kan även välja att köpa produkter i återvunnet material exempelvis transparenta plastfickor och på så vis minska din klimatpåverkan. Det mest hållbara köpet är dock det som inte blir gjort i onödan, både för att minska resursanvändningen men också för att undvika onödiga transporter.
Antagen leverantör
- Staples Sweden AB
Så beställer du
Från och med 1 mars 2021 beställs kontors- och skolmateriel via PunchOut där du får tillgång till samtliga tummen-upp produkter samt övrigt sortiment. Produkter utanför Proceedo kan beställas direkt från Staples.
Skolor och förskolor får möjlighet att få leverans mellan 08.00 – 16.00 med undantag för fredagar då 08.00 – 14.00. Leveranser hanteras i samråd med personal.
För leverans av beställningar upp till 300 kr har leverantören rätt att ta ut en fraktavgift om 100 kr.
Vem beställer från avtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighe
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun, inkl. Landvetter södra.
- Kungälv inkl. Kungälvs energi (org nr 556083-2064) Stiftelsen Kungälvsbostäder (org nr 853300-0579)
- Lerum inkl. Lerum Energi AB och Lerum Fjärrvärme AB
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad inkl. MönDala Fastighets AB, Mölndals Bostäder AB
- Orust kommun
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inkl. bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Vill du veta mer
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalen och leverantören. Sök på avtalskategori kontors- och skolmateriel. Kundservice på Inköp och upphandling når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.