![](https://avtalsnyheter.goteborg.se/wp-content/uploads/2021/01/moln.jpg)
Från 25 juni 2021 finns det nytt ramavtal för programvara och molntjänster. Ramavtalet byter i och med detta avtal namn från Programvara 2017 (exponerat som Data – Programvara i Proceedo) till Licenspartner – Programvara och molntjänster.
Nyheter från föregående ramavtal
I detta ramavtal finns det en option som ger beställaren rätt, men som inte medför någon skyldighet, att avropa tillhörande konsulttjänster med koppling till den köpta programvaran såsom installations-, konfigurations- och anpassningstjänster.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar uppdraget som licenspartner; en oberoende leverantör som utöver att tillgodose beställarnas behov av programvaror och molntjänster samt tillhörande konsulttjänster också utgör en strategisk partner i licensrelaterande ärenden och som ser till att på bästa sätt ta tillvara beställarens intressen.
Med programvaror/molntjänster avses en standardiserad programvara/molntjänst som erbjuds på marknaden och som är färdig att användas men som kan kräva någon mindre anpassning för att tillgodose beställarens behov.
Leverantören ska inom ramen för uppdraget tillhanda licensförsörjning. Med licensförsörjning avses inköp, administration kring beställning, avtalshantering och fakturering samt transaktion av programvaror där leverantören har rollen som återförsäljare gentemot programvarutillverkare. Leverantören har också uppdraget att varastadens Microsoft Licensing Solution Provider (LSP).
Antagen leverantör
- Atea Sverige AB
Så beställer du
Beställning ska göras från antagen leverantör.
Vem beställer från ramavtalet
- Göteborgs Stad
- Räddningstjänsten Storgöteborg
Vill du veta mer
I Proceedo hittar du från den 25 juni 2021 mer information om ramavtalet och leverantören. Sök på avtalskategori Licenspartner – Programvaror och molntjänster. Kundservice på Inköp och upphandling når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.