Nytt ramavtal för servicearbeten och mindre entreprenader – el
Från 19 februari 2021 finns det nytt ramavtal för servicearbeten och mindre entreprenader – el (tidigare Hantverkstjänster – El). Avtalsstarten i februari gäller Framtidenkoncernen. För övriga beställare i Göteborgs Stad finns pågående ramavtal som ska användas fram till avtalsslut. Det nya ramavtalet ska av Göteborgs Stad börja användas 14 augusti 2021.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar servicearbeten och mindre entreprenader inom elinstallationsarbeten i lågspänningsanläggningar och/eller ställverksarbeten i driftsatta låg- och högspänningsställverk, elarbeten, felsökning, reparationer, service och underhåll inom kraft-, belysnings-, värmesystems- och automationsanläggningar med mera.
Nyheter från föregående ramavtal
Leverantörerna är indelade i tre beställargrupper vilket betyder att rangordningen ser lite olika ut beroende på vem som ska beställa.
Läs mer om de nya ramavtalen inom servicearbeten och mindre entreprenader.
Beställargrupper
- Lokalförvaltningen
- Framtidenkoncernen
- Övriga beställare i Göteborgs Stad
Timpriset är satt till ett fast pris för samtliga leverantörer.
Antagna leverantörer
- Göfast Gruppen AB
- Nyberg & Karlsons Elektriska AB
- El-Finess Elinstallationer AB
- Eitech Electro AB
- Elkontakt i Borås AB
- Elektro-Centralen Entreprenad Hisings Backa AB
- Göteborgs Elservice AB
- Elajo El & Energiteknik AB
- Ventilationskontroll Aeolus Aktiebolag
- Åby ELCENT AB
- Alf Ericson Elektriska Göteborg AB
- RC El och Styrinstallationer Zeus AB
- A.W. Elteam Aktiebolag
- Bergendahls El Service AB
- Inter El AB
- Bravida Sverige AB
- Elcompagniet Göteborgs AB
- Gevab El AB
- HMP Installationer AB
- One Nordic AB
- Vattenfall Services Nordic AB
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
Så beställer du
Beställning sker i Proceedo. Beställning av uppdrag upp till 600.000 SEK sker genom rangordning. Uppdrag mellan 600.001 och 2.500.000 SEK ska beställas genom Förnyad konkurrensutsättning (FKU). För avrop över 2.500.000 SEK finns möjlighet att göra FKU, alternativt att göra separat upphandling.
Vill du veta mer
I Proceedo hittar du från den 1 februari 2021 mer information om ramavtalet och leverantörerna. Sök på avtalskategori servicearbeten och mindre entreprenader – el. Kundservice på Inköp och upphandling når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.