
Från 1 maj 2021 finns det nytt ramavtal inom arbetskläder inre miljö. Nytt för detta ramavtal är att de tidigare separata ramavtalen arbetskläder respektive skor har slagits ihop till ett gemensamt ramavtal. Detta innebär att det blir olika avtalsstart på skor och kläder. Beställning av skor på ramavtalet kan göras från och med avtalsstart 1 maj 2020. Beställning av arbetskläder kan göras tidigast från och med 1 juli när pågående ramavtal löpt ut. Antagen leverantör är Ahlsells Sverige AB.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar arbetskläder och skor för inre miljö samt tillbehör, tryck och brodyr. Ramavtalet vänder sig främst till verksamheter med personal som arbetar i inomhusmiljö, såsom lokalvård, kök, vård/omsorg, skola och idrott.
På ramavtalet finns ett upphandlat, nettoprissatt sortiment samt leverantörens övriga sortiment med en fast rabattsats på 35 procent inom området arbetskläder och skor för inre miljö samt tillbehör, tryck och brodyr.
Utprovning av kläder och skor
Beställare har möjlighet till både utprovning i leverantörens butik, Ahlsell Workwear på Exportgatan 41 A, 422 46 Hisings Backa. Öppettider för butiken är helgfria vardagar mellan kl. 07-17. Ingen av Ahlsells övriga butiker erbjuder utprovning av kläder och skor.
Leverantören kan, efter överenskommelse, även komma ut till din verksamhet med kläder för provning.
Miljömärkt sortiment
De varor som har miljömärkning är markerade i Proceedo. Ytterligare information kan finnas under informationen till respektive vara.
Majoriteten av arbetskläderna inom det upphandlade sortimentet är certifierade enligt OEKO-TEX® Standard 100. Certifieringen innebär att varan inte innehåller hälsoskadliga kemikalier.
Så beställer du
Beställning görs från den leverantör som har tecknat ramavtal. Ytterligare beställarinstruktioner anges i Proceedo från angiven avtalsstart.
Beställarevent
Du som beställer arbetskläder inre miljö är välkommen på informationsträff online för ramavtalet den 17 juni. Vi går igenom ramavtalets villkor och förutsättningar för beställning och leverans. Produktsortiment och andra nyheter kommer även presenteras.
Anmälan för dig som jobbar i någon av stadens förvaltningar
Anmälan för dig som jobbar i bolag eller annan kommun än Göteborgs Stad
Vem beställer från ramavtalet
- Göteborgs Stad
- Göteborgs BegravningssamfällighetGöteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun inklusive Landvetter södra utveckling AB, org.nr. 559147-237
- Kungälvs kommun
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inklulsive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Vill du veta mer
I Proceedo hittar du från 1 maj 2021 mer information om ramavtalen och leverantören. Sök på avtalskategori arbetskläder inre miljö. Kundservice på Inköp och upphandling når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.