
Från 23 april 2021 finns det ett nytt ramavtal inom skyltar – hänvisningsskyltar.
Vad ingår i ramavtalet?
Skyltar – hänvisningsskyltar
Vem beställer från ramavtalet?
Avtalsanvändare inom Göteborgs stad.
Övriga avtalsanvändare
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun
- Kungälv
- Lerum
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad
- Orust kommun
- Partille
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Antagna leverantörer
- Floda Systemskylt AB
- Swedsign AB
- Nonbye AB
Nyheter/förändringar från föregående ramavtal
Nu finns det tre leverantörer.
Kortfattad beställarinstruktion
Under 20 000 kronor
För beställningar under 20 000 kronor gäller rangordning. Beställning ska göras hos den leverantör som rangordnats först. Om den leverantör som rangordnats först inte kan utföra tjänsten ska beställningen göras hos den leverantör som rangordnats som två och så vidare.
20 000-300 000 kronor
För beställningar som överstiger 20 000 kronor upp till 300 000 kronor ska samtliga leverantörer inbjudas att på nytt lämna anbud för att se vilken leverantör som bäst motsvarar behovet vid det aktuella tillfället (förnyad konkurrensutsättning). Vid FKU ska ett eller flera av nedanstående utvärderingskriterier användas: pris, tid för utförande och genomförandetid, material i skyltar, typ av stolpar, material i stolpar, klotterskydd, utformning, egen grafisk profil, modulsystem, glansvärde, laminering, lack och taktil skylt.
Över 300 000 kronor
Vid beställning över 300 000 kronor äger beställaren rätt att välja mellan beställning genom FKU eller genom att annonsera en ny upphandling.
Vill du veta mer
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantörerna. Sök på avtalskategori skyltar – hänvisningsskyltar. Kundservice på Inköp och upphandling når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.