Nya ramavtal för inhyrning av personal – socialtjänst
Från 12 februari 2022 finns det nya ramavtal för inhyrning av personal – socialtjänst. Avtalet omfattar yrkesrollerna socialsekreterare, förste socialsekreterare, biståndshandläggare samt konsult för utförandetjänst inom individ- och familjeomsorg. Rekrytering av personal ingår inte i avtalet.
Vad ingår i ramavtalet?
Inhyrning av personal i syfte att täcka temporära personalbehov (på grund av exempelvis arbetstoppar, frånvaro och/eller i väntan på nyrekrytering) hos socialtjänsten. Detta gäller inom verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, äldreomsorg samt funktionshinder.
De yrkesroller som omfattas är:
- Socialsekreterare
- Förste socialsekreterare
- Konsult för utförandetjänst inom individ- och familjeomsorg
- Biståndshandläggare
Ramavtalet omfattar också möjligheten till inhyrning av interimschef men det är inte ett krav att leverantören kan erbjuda det.
Vad ingår inte i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar inte rekrytering eller hyrrekrytering.
Så beställer du
Beställning av definierade roller/kompetenser i ramavtalet sker genom rangordning. För beställning som avser behov av interimschef gäller förnyad konkurrensutsättning (FKU).
Antagna leverantörer
- Cura Nord bemanning & rekrytering AB
- Bemannia AB
- Socionomkraft AB
- AB Vårdlänken Bemanning & Rekrytering
- Medkomp Vårdbemanning Aktiebolag
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Gryning Vård AB
- Kungälvs kommun
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad
- Orust kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inkl. bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Förändringar från föregående ramavtal
De roller/kompetenser som efterfrågas har specificerats tydligare för att både beställare och leverantörer lättare ska förstå vad som ingår i ramavtalet.
Avtalet har bland annat utökats med rollen/kompetensen förste socialsekreterare och konsult för utförandetjänster inom individ- och familjeomsorgen. Nytt är också att det finns också möjlighet att efterfråga interimschef.
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantören från och med avtalsstart 12 februari . Sök på avtalskategori inhyrning av personal – socialtjänst. För fler frågor når du kundservice på Inköp och upphandling via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.