Från 1 oktober 2023 finns tre nya ramavtal för bevaknings- och larmcentralstjänster under avtalskategorin säkerhetstjänster.
Det här ingår i ramavtalen
Ramavtalen omfattar bland annat bevakning och uttryckning, säkerhetsvakt och larmmottagning, tjänster som är uppdelade i tre delområden:
Delområde A – Bevakningstjänster
- Stationär bevakning
- Ronderande bevakning
- Larmutryckning
- Ordningshållning
- Personlarm
Delområde B – Bevakning av civila skyddsobjekt
- Skyddsvakt
Delområde C – Larmcentral
- Larmmottagning
- Larmförmedling
Vem beställer från ramavtalet
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Orust kommun (Endast delområde A – Bevakningstjänster)
- Partille kommun
- Tjörns kommun (Endast delområde A – Bevakningstjänster)
- Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Så beställer du
Du beställer i proceedo, genom förenklad konkurrensutsättning för beställning under 200 000 kr och genom förnyad konkurrensutsättning för beställning över 200 000 kr. En förändring från föregående avtal är att rangordning försvinner för beställning under 200 000 kr och ersätts med förenklad konkurrensutsättning.
Antagna leverantörer
Delområde A – Bevakningstjänster
- Avarn Security AB
- Cubsec AB
- iPATROL Security AB
- Q Security AB
- Securitas Sverige Aktiebolag
- Tempest Security Sverige AB
Delområde B – Bevakning av civila skyddsobjekt
- Avarn Security AB
- Cubsec AB
- Securitas Sverige Aktiebolag
- Tempest Security Sverige AB
Delområde C – Larmcentral
- Avarn Security AB
- Cubsec AB
- Q Security AB
- Securitas Sverige Aktiebolag
- SOS Alarm Sverige Aktiebolag
- Tempest Security Sverige AB
Vill du veta mer
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet från och med 1 oktober 2023. Sök på avtalskategori ”säkerhetstjänster”. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Du når kundservice på inköps- och upphandlingsförvaltningen via kundservice@ink.goteborg.se eller 031-366 37 00.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo.
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo