Nytt ramavtal för tvätt av textilier för omsorgstagare

Från 1 november 2023 finns ett nytt ramavtal för tvätt av textilier för omsorgstagare. Avtalet omfattar tvätt för omsorgstagare som har tvättjänst och beviljat bistånd. Det är främst inom äldreomsorgen men även inom funktionshinderverksamhet.
Det här ingår i ramavtalet
Avtalet omfattar tvätt av textilier för omsorgstagare som har tvättjänst och beviljat bistånd enligt socialtjänstlagen. De personer som beviljas tvätt som bistånd finns främst inom äldreomsorgen, men även inom funktionshinderverksamheten. Tvättgodset är omärkt och osorterat och utgörs av normal privattvätt bestående av vit,- kulör- och fintvätt. Tvättgodset hämtas och lämnas hemma hos omsorgstagaren. Antalet beviljade tillfällen varierar utifrån behov.
Antagna leverantörer
Samhall AB
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Härryda kommun
- Orust kommun
Så beställer du
Det nya ramavtalet är tecknat med samma leverantör som tidigare. Tjänsterna kommer därmed löpa på som tidigare så länge ingen förändring görs. Du som beställare behöver dock teckna ett personuppgiftsbiträdesavtal med leverantören. Använd bilaga 2. PUB-avtal-mall i Proceedo.
För nya beställningar använder du dokumentet i Proceedo. Läs under ”Information om omsorgstagare” och fyll i ett dokument för varje omsorgstagare. Ifyllt dokument skickas därefter till leverantören via den mailadress som står på dokumentet. Varje omsorgstagare får sedan ett kundnummer som du behöver vid beställningen. Du behöver också en förteckning med kontaktuppgifter till hemtjänstgrupper och arbetsledare samt listor med kontaktuppgifter och annan nödvändig information till omsorgstagare som beviljats tvättjänsten.
Tänk på att du behöver beställa tjänsten senast fem arbetsdagar innan första hämtningen. Vid ökning med mer än 10 omsorgstagare vid ett tillfälle ska beställningen göras 10 arbetsdagar i förväg.
Om du vill veta mer
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet från och med 1 november 2023. Sök på avtalskategori ”tvätt av textilier för omsorgstagare”. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Du når kundservice på inköps- och upphandlingsförvaltningen via kundservice@ink.goteborg.se eller 031-366 37 00.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo.
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo