Nytt avtal för symaskiner och service av symaskiner

Från 1 januari 2024 finns ett nytt gemensamt avtal för symaskiner, inklusive service och reparationer av dem. Servicedelen gäller även dina befintliga symaskiner.
Det här ingår i ramavtalet
Ramavtalet omfattar leveranser av symaskiner, inklusive återkommande service och/eller reparationer av dem och dina befintliga symaskiner
Så beställer du
Du beställer via Proceedo med så kallad behovsstyrd beställning
Antagna leverantörer
- Bäckebols Symaskiner
- E.N. Produkter Aktiebolag
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Härryda kommun
- Lerums kommun
- Mölndals Stad
- Orust kommun
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
Förändringar från föregående ramavtal
Reparation och service av maskiner har varit den vanligaste beställningen på tidigare avtal. Därför har vi prioriterat att utveckla och implementera en tydlig prismodell. För att effektivt hantera service och reparationer har vi kategoriserat dem i två olika modeller baserat på symaskinstyp: antingen Husqvarna eller en motsvarande modell, alternativt Janome eller en likvärdig variant.
För att säkerställa en rättvis och ekonomiskt hållbar prissättning för våra leverantörer har vi också inkluderat en framkörningsavgift. Denna avgift syftar till att täcka de kostnader som kan uppstå när leverantörerna förflyttar sig till platsen för service eller reparationer.
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om avtalet från och med den 1 januari. Sök på avtalskategori ”symaskiner inklusive reparationer och service”. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Du når kundservice på inköps- och upphandlingsförvaltningen på mejl kundservice@ink.goteborg.se eller på telefon 031-366 37 00.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo