Från 1 maj 2024 finns ett nytt avtal för handledning i yrkesutövningen. Avtalet är tecknat med 66 leverantörer som kan erbjuda professionell handledning för de yrkesgrupper i behov av det.
En nyhet från föregående avtal är att detta avtal inte är låst. Det innebär att det finns möjlighet för nya leverantörer att bli antagna en gång per år under avtalsperioden fram till maj 2029.
Det här ingår i avtalet
Tillgång till professionell handledning för de yrkesgrupper som har behov utav handledning i sin yrkesutövning. Handledning kan ske individuellt alternativt i grupp och pågår i regel kontinuerligt över längre tid. Det finns behov av handledning både på medarbetar- och chefsnivå.
Så beställer du
Du beställer enligt en Kompetensstyrd fördelningsnyckel. Detta innebär att vid beställning väljs den handledare som bäst svarar mot kraven på efterfrågad kompetens och erfarenhet, inriktning på handledningen samt handledarens tillgänglighet vid önskat leveransdatum. Urvalet görs från en pris- och kompetenslista.
Du hittar instruktioner, pris- och kompetenslista i Proceedo genom att söka på avtalet.
Antagna leverantörer
66 leverantörer. Du hittar alla i Proceedo.
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun
- Kungälvs kommun inkl. Kungälv energi och BOKAB Bohusläns kommunala exploaterings AB
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad (OBS ansluter sig till avtalet efter att deras eget avtal går ut 2025-05-31)
- Orust kommun
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under Avtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om avtalet från och med den 1 maj. Sök på avtalskategori ”handledning i yrkesutövningen”.
Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Du når kundservice på inköps- och upphandlingsförvaltningen på mejl kundservice@ink.goteborg.se eller på telefon 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter).