Från 1 maj 2025 finns det nytt avtal på Arbetskläder för inre miljö
Vad ingår i ramavtalet
Avtalet omfattar Arbetskläder för inre miljö inkluderat tillbehör som till exempel huvudbonader och förkläden samt tryck- broderi- och reparationstjänster. Med inre miljö avses arbetskläder avsedda främst för inomhusmiljö exempelvis lokalvård, kök och vård och omsorg. Eventuella kläder främst avsedda för utomhusmiljö men som av olika anledningar används inomhus exempelvis regnställ och gummistövlar inhandlas på avtalet för yttre miljö
Antagna leverantörer
En leverantör, Almedahls Alingsås AB.
Vem beställer från ramavtalet
Förvaltningar och bolag som har behov av arbetskläder för inre miljö. Samverkansparter är Kungälvs kommun, Mölndal Stad, Tjörns kommun, Öckerö kommun samt Partille kommun.
Nyheter/förändringar från föregående ramavtal
I kommande ramavtal finns inte längre krav på en fysisk butik. Utprovning sker på plats hs beställaren – antingen genom bokad tid eller genom lånegarderob under en period. Avtalet omfattar även en utökad garantitid om 48 månader. Avtalet har avsnitt om både kvalitet och garanti som specificerar vad som gäller kring kvalitet, garanti och reklamation. Reklamationer ska i första hand lagas och i andra hand ersättas med ny produkt.
Har vi tagit hänsyn till särskilda politiska mål
Ja, merparten av produkterna har märkning för miljöcertifierad produktionsprocess. Avtalet har även ett extra fokus på lång livstid, återbruk och lagning av arbetskläder.
Kortfattad beställarinstruktion
Beställning av produkter sker genom webbshop i Proceedo. Avtalat sortiment ska användas i första hand. Övrigt sortiment används för specifika behov som inte täcks av upphandlat sortiment.
Utprovning sker kostnadsfritt i hos beställaren. Observera att Almedahls inte har någon fysisk butik utan utprovning måste beställas och ske på överenskommet datum, tid och plats. Leverantören tar med upphandlat sortiment samt eventuella övriga produkter som önskas för utprovning. Antal utprovningstillfällen är inte begränsade.
Har du frågor?
Kontakta inköps- och upphandlingsförvaltningen via kundservice@ink.goteborg.se,
eller 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter).