Från och med 1 oktober finns nytt ramavtal för Elmaterial
Vad ingår i ramavtalet
Ramavtalet omfattar köp av elmaterials produkter inom samtliga kategorier upptagna på e-nummer listan (https://www.e-nummersok.se/). Detta innefattar både de varor som finns upptagna på e-nummerlistan nu samt de varor som tillkommer under avtalstiden. Ramavtalet omfattar inte installationer av produkter eller entreprenader.
Antagna leverantörer
- Rexel Sverige AB
- Sonepar Sverige AB (Elektroskandia)
- Ahlsell Sverige AB
- Solar Sverige AB
Vem beställer från ramavtalet
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Ale kommun
- Kungälvs kommun samt Bohus Räddningstjänstförbund
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad ,samt Gunnebo slott och trädgårdar AB (org.nr: 556602–0862)
- Orust kommun
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Nyheter/förändringar från föregående ramavtal
En jämförelsetjänst har tagits fram för att underlätta jämförelse av varukorgens priser mellan leverantörerna vid avrop enligt dynamisk rangordning.
Har vi tagit hänsyn till särskilda politiska mål
Hållbarhetskrav har ställts
Kortfattad beställarinstruktion
Beställning sker genom e-handelssystemet Proceedo. Samtliga leverantörer har inom kort en punch-out implementerad.
Har du frågor? Kontakta inköps- och upphandlingsförvaltningen via kundservice@ink.goteborg.se, eller 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter).