Nytt ramavtal för flytt, transport och magasinering för TAGE från och med 1 december.
Från och med 1 december 2025 finns det nytt ramavtal för flytt, transport och magasinering för TAGE (ramavtalsnummer N050S2413-3). Nedan följer viktig information som alla inköpande förvaltningar och bolag behöver känna till inför beställningar.
Avtalet omfattar tjänster för flytt, transport och magasinering av inventarier som förmedlas av Tage, Göteborgs Stads tjänst för återbruk av inventarier. Flyttuppdragen gäller flytt av inventarier mellan verksamheter inom Göteborgs Stad och mellan Tages samarbetsorganisationer.
Avtalet kommer att vara ett komplement till Stadens Bud som genomför flyttarna för Tage idag.
Avgränsning:
Ibland kan det vara vårt att avgöra vad som är ett uppdrag inom avtalsomfattningen och vad som är ett uppdrag inom ”flytt, transport och magasineringstjänster IK23775”.
Grundprinciperna är följande:
Det är en ”Tage-uppdrag” när:
- En verksamhet ska avyttra produkter och har varit i kontakt med Tage om att dessa ska till Tage-depån.
- Om produkter har lagts ut på Tage-plattformen, blivit bokade av annan verksamhet, och Stadens Bud inte kan utföra transporten. Då faller transporten automatiskt under Tage-avtalet(Flytt, transport och magasinering för TAGE N050S2413-3) .
Det är inte en TAGE-transport när: - En verksamhet, exempelvis en förskola, vill skänka produkter direkt till en annan verksamhet utan att de har annonserats på Tage eller kommunicerats via Tage.
Då ska det ordinarie transport- eller flyttavtalet avropas (flytt, transport och magasineringstjänster IK23775).
Antagen leverantör för avtalet är Lindome Flyttningsbyrå AB.
Lindome Flyttningsbyrå AB finns även med på avtalet avseende ”flytt, transport och magasineringstjänster IK23775”.
Mer information
Mer information finns i Proceedo när ramavtalet blir beställningsbart vid avtalsstart.
Har du frågor?
Kontakta inköps- och upphandlingsförvaltningen via kundservice@ink.goteborg.se, eller 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter).