Från 10 juli 2017 finns det nya ramavtal för städtjänster. Ramavtal har tecknats med nedanstående leverantörer per delområde. Ramavtalen kommer att visas i Winst allt eftersom de är undertecknade av båda parter.
Regelbunden städning
- Ada Service Partner AB
- Bohus Städ Patric Svensson AB
- Dannebackens Service AB
- FINNS STÄD & FÖNSTERPUTS AB
- Fix Cleaning Service AB
- Lassila & Tikanoja Service AB
- MIAB/NCA Facility Services AB
- Rimab Facility Service AB
- Samhall Aktiebolag
- Städbolaget i Göteborg AB
- Winab FöretagsService AB
Städtjänst för verksamhet inom omsorg/hemtjänst
- Fix Cleaning Service AB
- Städbolaget i Göteborg AB
Evenemang och arenastädning
- Ada Service Partner AB
- Lassila & Tikanoja Service AB
- Rimab Facility Service AB
Fönsterputs
- Ada Service Partner AB
- BKAB Facility Service AB
- FINNS STÄD & FÖNSTERPUTS AB
- Mikael Jansson Städkonsult AB
- Rimab Facility Service AB
Fastighetsbolagsstädning inklusive lägenhetsstädning
Detta delområde är under utvärdering och det finns ännu inte någon leverantör.
Vad ingår i ramavtalet?
Städtjänsterna täcker all typ av städning och städning av alla typer av material och underlag som kan förekomma inom de olika verksamheterna, både inomhus och utomhus. Vid köp av städtjänster kan golvvård, storstädning, fönsterputs, sanering och höghöjdsstädning ingå i uppdraget. Fönsterputs kan även avropas separat.
Vem beställer från ramavtalet?
- Avtalsanvändare inom Göteborgs stad
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
Nyheter
- Fastställt minimipris är 240 SEK per timme, framtaget efter rekommenderade lönenivåer enligt branschen samt kvalitets- och utförandekrav.
- Det har ställts krav på arbetsrättsliga villkor, som innebär att leverantören ska erbjuda sina anställda skäliga arbetsvillkor avseende bland annat lön, semester och arbetstid.
- Krav på kompetens och erfarenhet på samtliga arbetsledare och städpersonal, städutbildning med miljökunskap samt krav på språkkunskap.
- Rengöringsprodukter som används av leverantören ska ha likvärdig prestanda rörande funktion, kvalitet och miljö som av Göteborgs Stads upphandlade rengöringsprodukter.
Winst
- Nytt beställningsförfarande, dynamisk rangordning respektive förnyad konkurrensutsättning. OBS! Beställare ska ej längre använda förnyad konkurrensutsättning från första kronan.
- Vägledning genom beställarinstruktioner och avropsmallar.
Vill du veta mer?
I Winst hittar du mer information om ramavtal, leverantör och sortiment. Här gör du din beställning. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta din lokala systemadministratör eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Informationsträffar i oktober
Tillsammans med Almega och Skatteverket kommer Inköp och upphandling att hålla i ett antal informationsträffar. Inköp och upphandling kommer att informera om detta på intranätet efter sommaren.