Nytt ramavtal för lokalvård – kontakta din nya leverantör nu för att säkra leverans
Från 1 maj börjar ett nytt ramavtal för lokalvård gälla. För att säkra leverans till avtalsstart behöver du som beställare ta kontakt med din leverantör i god tid innan avtalet börjar gälla. Missa inte heller beställarutbildningen i april.
Kontakta din leverantör redan nu
Det är viktigt av att ni redan nu tar en första kontakt med den leverantör som kommer att vara huvudleverantör inom det delområde där era lokaler är placerade. Gör detta även om ni ännu inte är helt klara över hur ert behov ser ut för att etablera kontakt och säkra leverans. Tänk på att det kan röra sig om upp till tre huvudleverantörer (en per geografiskt område) om ni har lokaler i olika delar av staden. Kontaktuppgifter finns i beställarinstruktion för lokalvårdstjänster.
Ta fram ritningar över era lokaler
För att kunna lägga beställning på rätt sätt behöver man som beställare även ta fram ritningar över aktuella lokaler samt kvadratmeterytor för lokalerna. Ta vid behov kontakt med fastighetsägare/hyresvärd alternativt Lokalförvaltningen.
Beställarutbildning i april
Det nya ramavtalet skiljer sig stort från tidigare avtal och vi vill gärna träffa alla beställare för att tillsammans går igenom det nya sättet att beställa. Beställarutbildningen riktar sig till alla som beställer lokalvård för sin verksamhet. Du får bland annat lära dig hur du beställer och hur du bäst planerar din uppföljning. Läs mer om utbildningen och anmäl dig här.
Nytt ramavtal från 1 maj
Läs mer om ramavtalet för lokalvård här.
Har du övriga frågor?
Kontakta inköp och upphandling via kundservice@ink.goteborg.se eller 031-366 37 00.