Välkommen på beställarutbildning för det nya lokalvårdsavtalet – anmäl dig här

Inför starten av det nya ramavtalet för lokalvårdstjänster är du varmt välkommen på beställarutbildning. Det nya avtalet skiljer sig stort från tidigare och vi vill gärna träffa alla beställare för att tillsammans gå igenom det nya sättet att beställa. Utbildningen är vid två tillfällen i april. Här hittar du länk till anmälan.
Till vem riktar sig utbildningen?
Alla som är involverade i beställning av lokalvårdstjänster för den egna verksamheten.
Förkunskaper
Beställarkompetens i Proceedo
MÃ¥l
Få kunskap om det nya ramavtalet för lokalvårdstjänster och lära dig att göra ett avrop via specialformulär i Proceedo.
Det här kommer du lära dig
- Hur du förbereder din beställning/avrop
- Hur beställarinstruktionen kan hjälpa dig
- Hur de nya städprogrammen fungerar
- Hur du läser prisbilagan
- Hur du beställer via specialformulären
- Hur du planerar för uppföljning
Hur lång är utbildningen?
120 minuter inklusive paus.
Tid och plats
Onsdag 6 april, 09-11
Onsdag 20 april, 09-11
Plats: Online via Teams.
Ställ dina frågor redan nu
Skicka gärna in dina frågor nu via formuläret så kommer vi att försöka besvara dem under utbildningen.
Frågor inför beställarinformation lokalvård.
Anmäl dig här
För dig som jobbar på förvaltning.
För dig som jobbar på bolag.
Kontakta din leverantör innan utbildningen
Det är viktigt av att ni redan nu tar en första kontakt med den leverantör som kommer att vara huvudleverantör inom det delområde där era lokaler är placerade. Gör detta även om ni ännu inte är helt klara över hur ert behov ser ut för att etablera kontakt och säkra leverans. Tänk på att det kan röra sig om upp till tre huvudleverantörer (en per geografiskt område) om ni har lokaler i olika delar av staden. Kontaktuppgifter finns i beställarinstruktion för lokalvårdstjänster.
Ta fram ritningar över era lokaler
För att kunna lägga beställning på rätt sätt behöver man som beställare även ta fram ritningar över aktuella lokaler samt kvadratmeterytor för lokalerna. Ta vid behov kontakt med fastighetsägare/hyresvärd alternativt Lokalförvaltningen.
Har du övriga frågor?
Kontakta inköp och upphandling på 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.