Kontrollera din leveransadress i Proceedo för att säkra din leverans
Flera ramavtalsleverantörer på Göteborgs Stads ramavtal inom livsmedel har hört av sig om att många beställningar nekas i deras system på grund av att leveransadressen är fel, saknas eller att beställningen är lagd till fel dag. Detta innebär i sin tur att du som beställare inte får din leverans. Här nedan får du vägledning i vad du behöver tänka på och hur du går tillväga för att säkra din leverans.
Välja leveransadress i Proceedo 9
Det du behöver tänka på när du väljer leveransadress i Proceedo är att välja rätt leveransadress och rätt leveransdag (som är förbestämd). En skola som till exempel kan ha flera leveransadresser måste vara uppmärksamma på att välja den adress som är kopplad till sitt kundnummer. I nedan exempel är exempelvis leveransadressen märkt med ”Kök” för att särskilja de olika leveransadresserna. För kökspersonal som endast beställer till sitt kök är en rekommendation att i Proceedo lägga till sin vanligaste adress som ”Förvald” eller ”Favorit”.
För beställningar hos Martin & Servera
Leveransavisering
- Välj den order du ska kvittera
- Du kan använda leveransaviseringen som har kommit genom att trycka på knappen ”Använd för leveranskvittens” punkt 1. Du kan också välja att bara titta på leveransaviseringen genom att trycka på länken ”Visa” punkt 2.
- För att godkänna leveranskvittensen tryck på knappen ”Bekräfta leverans” punkt 3.
Gör din beställning i tid och ha koll på ditt ordersvar
Din order måste vara inne hos Martin & Servera senast 15:00 två dagar före leverans. Ordern ska vara attesterad i Proceedo av din chef.
Du ansvarar själv för att ha koll på ditt ordersvar. I ordersvaret får du en bekräftelse på att beställningen gått igenom. Lägg eventuellt om beställningen vid felaktigheter.
Information till dig som gör livsmedelsbeställningar och jobbar i förskole- eller grundskoleförvaltningen
I och med införandet av de nya förskole- och grundskolförvaltningarna har alla befintliga leveransadresser från stadsdelsförvaltningarna (SDF) kopierats till de nya förvaltningarna. Detta innebär att de tidigare GLN-numren (det unika 13-siffriga numret som är kopplat till leveransadressen) finns kvar på respektive SDF och används vid beställningar som rör SDF.
Läs mer om vad du behöver tänka på här (nyhet från 2018-07-05)
Har du frågor om leveransadresser i Proceedo?
Kontakta Intraservice på 031-368 68 00 eller mejla support.intraservice@intraservice.goteborg.se