Så reklamerar du en vara på rätt sätt hos Martin & Servera
Med anledning av att Martin & Servera får in många reklamationer som görs på fel sätt har de tagit fram en vägledning om hur du som beställare ska gå tillväga.
Ni kontaktar Martin & Servera på följande sätt
Telefon: 035-18 30 50
E-post: kundtjanst.halmstad@martinservera.se
E-handel: Logga in. Välj ”Kontakt & hjälp”. Gå vidare till ”Kundtjänst & reklamation”. Välj ”Till reklamationsformuläret”. Dina kontaktuppgifter är då ifyllda. Fyll i resterande och skicka.
Nödvändig information för Martin & Servera: kundnummer, artikelnummer, följesedelnummer alt. fakturanummer, orsak till reklamationen. Vid kvalitetsfel behöver vi även bäst före datum, batch eller lotnummer och bild på produkt samt etikett.
Tidsramar
Leveransanmärkning ska göras senast dagen efter leverans gällande:
- saknad vara
- kort datum
- kross
- dålig kvalitet på frukt & grönt
Leveransanmärkning ska göras inom rimlig tid och med särskild hänsyn till varans hållbarhet:
- felbeställt
- felregistrerat
- felplock
- kvalitetsbrist
Anmärkning på fakturan
- senast 4 dagar efter erhållen faktura.
Returregler
- Retur sker enligt överenskommelse med Martin & Serveras kundtjänst, vanligtvis nästkommande leverans.
- Chauffören kan ta hem varor som levereras med dagens leverans men då måste ni kontakta kundtjänst.
- Felbeställda färskvaror tas inte i retur.
- Beställningsvaror tas inte i retur.
- Utförsäljningsvaror med artikelnummer som börjar på M tas inte i retur och ersätts inte vid slutförsäljning.
- Kyl- och frysvaror måste förvaras i rätt temperatur. Chauffören mäter produkttemperaturen vid hämtning. Vid oklarheter kontakta kundtjänst.
- Varor som returneras måste vara i originalförpackning.
- Om ni har kasserat/kastat varor innan ni fått kundtjänsts medgivande erhålls ingen kreditering.
- Felbeställda varor krediteras med 90 % av varuvärdet.
Ovanstående tidsramar och returregler måste följas för att Martin & Servera ska kunna hantera och godkänna din reklamation på bästa sätt. Martin & Servera följer aktivt upp reklamationer för att kunna vidta åtgärder och öka kvaliteten till dig som kund.