Nya ramavtal för upphandlingskonsulter från 1 december 2019
Från 1 december 2019 finns det nya ramavtal för upphandlingskonsulter. Ramavtalen är fördelade på två områden: Upphandling av bygg- och fastighetsnära tjänster och entreprenader, och B. Upphandling av övriga varor och tjänster.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalen omfattar konsultstöd vid offentlig upphandling och gäller både genomförande av ramavtalsupphandlingar samt objektspecifika upphandlingar. Uppdrag kan exempelvis variera mellan projektledning och genomförande av hela eller delar av upphandlingsuppdrag och avtalsuppföljning. Avtalet gäller även för resurs och/eller stöd och rådgivning i delar av upphandlingar eller upphandlings-och inköpsrelaterade frågeställningar.
Antagna leverantörer -område A. Upphandling av bygg- och fastigetsnära tjänster och entreprenader
1. Colligio AB
2. Ecenea Väst AB
Antagna leverantörer – område B. Upphandling av övriga varor och tjänster
1. Ecenea Väst AB
2. Colligio AB
3. AffärsConcept i Stockholm Aktiebolag
4. B3 Sentensia AB
Beställarinstruktion
Följande beställningsförfaranden ska tillämpas vid avrop från ramavtalet:
Rangordning
För uppdrag som uppskattas understiga 130 timmar gäller rangordning.
Beställning ska göras hos den leverantör som rangordnats 1:a. Om den leverantör som rangordnats 1:a inte:
- svarar på beställarens avropsförfrågan inom utsatt svarstid
- kan utföra tjänsten/tackar nej till uppdraget alternativt
- kan påbörja och/eller slutföra uppdraget inom den tid beställaren önskar
ska avrop/beställningen göras hos den leverantör som rangordnas 2:a och så vidare.
Förnyad konkurrensutsättning
För uppdrag som uppskattas överstiga 130 timmar ska samtliga leverantörer bjudas in att på nytt lämna anbud för att se vilken leverantör som bäst motsvarar behovet vid det aktuella tillfället.
Beställning med förnyad konkurrensutsättning kan vara ett enskilt uppdrag alternativt flera uppdrag, där beställningen definieras utifrån tidsperiod eller volym.
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun samt bolagen Härryda Energi Aktiebolag och Landvetter Södra Utveckling AB
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad samt bolagen Mölndalsbostäder Aktiebolag och Mölndal Energi Aktiebolag
- Orust kommun samt Stiftelsen Orustbostäder
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Öckerö kommun samt bolagen Öckerö Fastighets AB och Öckerö Rederi AB
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantörerna från aktuellt datum. Sök på avtalskategori ”Upphandlingskonsulter”. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo (version 9)
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo