Nytt ramavtal för inköp av livsmedel med kort hållbarhet
Från den 1 augusti 2020 startar ett nytt ramavtal för inköp av livsmedel med kort hållbarhet.
Vad ingår i ramavtalet?
Inköp av partier med livsmedel, på hel- eller halvpall, som närmar sig bäst före datum.
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs stad
- Ale kommun
- Härryda kommun
- Kungälv kommun
- Lerum kommun
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
Ramavtalet vänder sig till storkök som producerar mer än 800 portioner per dag.
Antagna leverantörer
Meal Makers AB
Så beställer du
Beställning görs direkt från leverantörens webb-handel. Kundnummer krävs för att få beställa
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalen och leverantörerna. Sök på avtalskategori livsmedel med kort hållbarhet. Kundservice på Inköp och upphandling når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.
Logga in i e-handelssystemet Proceedo
Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se
Lösenord: proceedo