
Från 1 januari 2022 finns det ett nytt avtal för prenumerationstjänster från Adda inköpscentral.
Vad ingår i avtalet?
Ramavtalet omfattar prenumerationer i både fysisk och elektronisk form, svenska och utländska tidningar och tidskrifter. Du kan också teckna prenumerationer med en begränsad tidsperiod så att prenumerationen följer din förnyelseintervall. Leverantören hanterar en stor mängd titlar, alltifrån dagstidningar till akademiska publikationer.
Leverantören bevakar dina prenumerationsperioder och låter dig veta när det är dags att förnya dem. De hjälper till med nybeställningar, avbeställningar, förnyelser, betalningsströmmar, reklamationer och förhandlingar med förlag om priser.
Antagna leverantörer
- Prenax AB
Kortfattad beställarinstruktion
Via leverantörens webbtjänst kan du utföra era prenumerationsärenden. Via tjänsten kan du exempelvis ta fram egna prenumerationsöversikter, se aktuella prisuppgifter samt göra beställningar, förnyelser och avbeställningar. Du kan också göra sökningar på bland annat titel, språk, ISSN-nummer samt på förlag. Det erbjuds kundanpassade söksidor där du får en bra översikt över dina prenumerationer.
Har ni pågående prenumerationer?
Eftersom Adda har samma leverantör som staden har avtal med idag kommer övergången mellan avtalen bli smidig. Leverantören flyttar era prenumerationer under det nya avtalet och kan rapportera omsättning till Adda. Ni som beställare behöver alltså inte göra något specifikt utan detta sköter leverantören.
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet. Sök på avtalskategori prenumerationstjänster. Kundservice på Inköp och upphandling når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.