Från 1 november 2021 finns det ett nytt ramavtal för bidragsutbetalningstjänster. Leverantör är Swedbank AB.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar en fullständig tjänst för bidragsutbetalningar. Detta innefattar bland annat utbetalningar via utbetalningsfil som skickas till leverantören från välfärdssystemet med följande betalformat: kontoregister, leverantörsbetalningar (bankgiro och plusgiro) samt kontonummer oavsett bank i Sverige.
Då Swedbank är befintlig leverantör av bidragstjänster kommer stadens bidragsutbetalningar, i samband med nytt ramavtal, att fortsätta på samma vis som idag för både bidragsutbetalare och bidragstagare.
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantören från och med avtalsstart 1 november. Sök på avtalskategori banktjänster – bidragsutbetalningar. Kundservice på Inköp och upphandling når ni via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.