Nytt ramavtal för servicearbeten och mindre entreprenader – hiss
![](https://avtalsnyheter.goteborg.se/wp-content/uploads/2021/12/derrick-treadwell-m01bajOe8E0-unsplash-2.jpg)
Från 1 januari 2022 finns det ett nytt ramavtal för servicearbeten och mindre entreprenader – hiss (tidigare hantverkstjänster – hiss).
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar installation, service, reparation och byte av delar till hissar.
Så beställer du
Beställning sker i Proceedo. Beställningar upp till 75.000 SEK sker genom rangordning. Beställningar mellan 75.001 och 2.500.000 SEK sker genom FKU. För beställningar över 2.500.000 SEK finns möjlighet att göra FKU, alternativt att göra separat upphandling.
Antagna leverantörer
- Vingahiss AB
- Hissteknik Göteborg AB
- Rikshiss service AB
- R.C. Hisservice AB
- Kone AB
- TK Elevator Sweden AB
- Schindler Hiss AB
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
Informationsträff
Gemensam informationsträff för avtal inom servicearbeten och mindre entreprenader planeras att genomföras 2 februari 2022.
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantören från och med avtalsstart 1 januari. Sök på avtalskategori servicearbeten och mindre entreprenader – hiss. Kundservice når ni via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.