Nytt ramavtal för verksamhets- och organisationskonsulter

Från 1 februari finns ett nytt ramavtal för verksamhets- och organisationskonsulter. Avtalet omfattar konsultstöd i olika typer av utvecklingsprojekt. Bland annat övergripande verksamhetsutveckling, revision, utredningar av oegentligheter, inköpsstrategiskt arbete och konsultmäkleri.
Ramavtalet är uppdelat i fem delområden och omfattar uppdrag inom verksamhets- och organisationsutveckling, revision, utredningar inom verksamheten, inköpsstrategiskt arbete och konsultmäkleri.
Vad ingår i ramavtalet?
Delområde A – Verksamhets- och organisationsutveckling
Omfattar uppdrag inom:
- Verksamhets- och organisationsutveckling
- Förändringsledning
- Verksamhetsstyrning
Delområde B – Revision och andra oberoende granskningar/utvärderingar
Omfattar uppdrag inom oberoende, objektiv säkrings- och rådgivningsverksamhet med uppgift att tillföra värde och förbättra verksamheten i en organisation.
Delområde C – Förebyggande åtgärder och utredningar av oegentligheter
Omfattar bland annat konsulttjänster kopplat till förebyggande åtgärder och utredningar av oegentligheter. Det kan exempelvis vara utredningar av misstänkta mutbrott, bedrägerier, förskingring, trolöshet mot huvudman och/eller företagsspioneri.
Delområdet D – Inköpsstrategiskt arbete
Omfattar uppdrag inom:
- Strategi- och verksamhetsutveckling inom inköp och upphandling
- Kategoristyrning för inköp
- Inköpsanalys
Delområde E – Konsultmäkleri
Omfattar förmedling av tjänst, inom området verksamhets- och organisationskonsulter i de fall uppdraget behöver anpassas efter mer specifika behov.
Så beställer du
Delområde A:
För uppdrag under 200 timmar gäller generellt rangordning. Förnyad konkurrensutsättning kan även användas under 200 timmar om:
- Du som beställare bedömer att det krävs att leverantören lämnar ett förslag på genomförande av uppdraget. Detta gäller när behovet är svårt att bedöma på förhand.
- Du som beställare gör bedömningen att det krävs att utförande konsults/konsulters/konsultteams kompetens och erfarenhet måste utvärderas.
- Du som beställare gör bedömningen att det krävs att leverantören lämnar ett förslag på arbetsmetodik.
För uppdrag över 200 timmar gäller alltid förnyad konkurrensutsättning
Delområde B och D:
För uppdrag under 200 timmar gäller rangordning
För uppdrag 200 timmar gäller förnyad konkurrensutsättning
Delområde C:
För uppdrag under 300 timmar gäller rangordning
För uppdrag över 300 timmar gäller förnyad konkurrensutsättning
Delområde E:
Beställning görs från den enda leverantör som har avtalet.
Antagna leverantörer
- Ekan Aktiebolag
- Capgemini Sverige
- Actea Consulting
- Viapm
- Prové
- AdWise Consulting West Aktiebolag
- Frontit
- Propia
- Claesson & Partners
- Ramböll Management Consulting
- Public Partner
- Helseplan Consulting Group
- Incubit
- Vergenta Advisory
- Soproa Steria Sweden
- Montell & Partners Nordic
- SWECO Sverige
- Öhrlings Pricewaterhouse Coopers
- Semcon Aktiebolag (vid avtalsstart överlåts avtalet till Semcon Sweden AB)
- Knowit Aktiebolag
Område B:
- Ernst & Young Aktiebolag
- Helseplan Consulting Group
- KPMG
- Professional Management Arne & Barbro Svensson Aktiebolag
- Öhrlings Pricewaterhouse Coopers
Område C:
- Ernst & Young Aktiebolag
- KPMG
- Öhrlings PricewaterhouseCoopers
Område D:
- Effecitve Sourcing EFFSO
- KPMG
Område E:
- Ework Group
Vem beställer från ramavtalet?
För delområde A, B, C och E beställer:
- Göteborgs Stad
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun samt bolaget Lanvetter Södra Utveckling AB
- Kungälvs kommun samt Stiftelsen Kungälvsbostäder
- Lerums kommun samt bolaget Lerums Energi
- Lilla Edets kommun
- Orust kommun
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
För delområde D beställer:
- Göteborgs Stad
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantören från och med avtalsstart 1 februari. Sök på avtalskategori verksamhets- och organisationsutveckling. Kundservice når du via 031-366 37 00 eller kundservice@ink.goteborg.se.